عبدالرضا محمدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: یکی از موثرترین راههای ارتقای سلامت نظام اداری این است که توسعه دولت الکترونیک و تقویت بخش خصوصی در ارائه خدمات اداری صورت گیرد و کارهای تصدیگری به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در بخش خصوصی واگذار شود.
وی افزود: هر چه ارتباط مردم به عنوان گیرنده خدمت و کارمند به عنوان ارائه دهنده خدمت، کم شود، سلامت اداری افزایش مییابد، اما تا زمانی که مردم مجبور باشند برای یک امضا ساعتها در یک اداره معطل شوند با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین با بیان اینکه فرآیندهای اداری تا جای ممکن باید به پیشخوانهای دولت الکترونیک واگذار شود، تا رفت و آمد مردم کم شده و در هزینه آنها صرفهجویی شود، اضافه کرد: دستگاههای اجرایی باید در ارائه خدمات تصدی خود به پیشخوانهای دولت الکترونیک پیشقدم شوند.
محمدی ادامه داد: در غیر این صورت توجیه اقتصادی این دفاتر از بین میرود و مردم نیز در راهروهای ادارات سرگردان میشوند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: افزایش سلامت اداری و واگذاری امور تصدیگری دستگاهها به بخش خصوصی باید به یک درخواست عمومی تبدیل و اکثر کارها از طریق سیستم الکترونیکی انجام شود و نیاز به مراجعه حضوری مردم در ادارات نباشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین در پایان با اشاره به 10 خدمت واگذار شده این اداره به دفاتر پیشخوان دولت گفت: درخواست ملاقات با مدیرکل، درخواست تسهیلات، رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی، درخواست اعلام نتیجه اظهار نظر کمیته فنی، اعتراض به نحوه ممیزی و تعیین صلاحیتها در ممیزی مراتع از خدمات واگذار شده به دفاتر پیشخوان دولت است.
وی ادامه داد: همچنین تقاضای تهیه طرح مرتعداری، تکمیل و پیگیری درخواستهای متقاضیان پروژههای سازهای و بیولوژیک آبخیزداری، تقاضای گذراندن خدمت سربازی به صورت امریه، تقاضای کارآموزی و تقاضای آموزش مجریان و بهرهبرداران طرحهای منابع طبیعی نیز از دیگر خدمات واگذار شده به این دفاتر است.
انتهای پیام/ل20/ض1002