به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، سید علی لطفیزاده در بازدید از اجرای تعریض و ارتقای محور هراز تصریح کرد: محور هراز یکی از شریانهای ارتباطی مهم مازندران است که این استان را به پایتخت کشور متصل میکند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: این راه دارای قدمتی تاریخی بوده و طبیعی است که مشخصات و درجه این راه به لحاظ مطالعات انجام شده در زمان ساخت با شرایط همان زمان بوده ولی امروز که میزان ترافیک و تردد وسایل نقلیه چند ده برابر شده مطابقت ندارد.
لطفیزاده تصریح کرد: از این رو وزارت راه و شهرسازی عملیات تعریض و چهارخطه نمودن این محور را در حوزه استحفاظی مازندران با اقدامی گسترده و وسیع شروع کرده و در حال حاضر نیز با عقد قرارداد با چندین پیمانکار مجرب این عملیات با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است.
وی درباره زمان اتمام پروژه اجرایی اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی تعریض محور هراز از جمله پروژههای مهر ماندگار در مازندران بوده است و با تامین اعتبار و تعامل و همدلی تمام مسؤلان تا پایان سال 92 به اتمام میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تردد بالای خودرو و فراهم نبودن انسداد کامل محور، کمبود مصالح، شرایط خاص آب و هوایی و جغرافیایی منطقه( کوهستانی بودن) و آزادسازی اراضی و جابهجایی شبکههای تاسیساتی را از جمله موانع اجرایی تعریض و ارتقاء محور هراز عنوان کرد.
* تعریض 70 کیلومتر محور هراز
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این بازدید با ابراز امیدواری از اقدامات گسترده این اداره کل در محور هراز گفت: در سالهای گذشته این اداره کل توانسته 40 کیلومتر از محور ارتباطی هراز را تعریض( ایجاد باند سبقت و چهارخطه) نموده و در حال حاضر نیز 70 کیلومتر از تعریض این محور با اعتباری بیش از 2880 میلیارد ریال در حال انجام است .
سید علی اسد بیان داشت: با انجام این عملیات شاهد کاهش تصادفات و تلفات جادهای و ترددی روان و ایمن در این محور مهم و حیاتی استان باشیم..
اسد تصریح کرد: علاوه بر عملیات راهسازی، احداث 10 دستگاه پل بزرگ به طول 637 متر و احداث 9 دستگاه تونل به طول 6070 متر از دیگر عملیات اجرایی در دست اجرای این اداره کل در سطح محور هراز است.
طول محور هراز در حوزه استحفاظی استان مازندران 110 کیلومتر است و در طول محور یاد شده 13 دستگاه تونل و 6 دستگاه گالری وجود دارد.
انتهای پیام/ش30