اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بم خبر داد

آغاز طرح مبارزه علیه آفت زنجره خرما در بم و بروات

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت: طرح مبارزه غیر شیمیایی علیه آفت زنجره خرما در نخلستان‌های بم و بروات آغاز شده است.

آغاز طرح مبارزه علیه آفت زنجره خرما در بم و بروات

محمد زنگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم از آغاز طرح مبارزه غیر شیمیایی علیه آفت زنجره خرما در نخلستان‌های بم و بروات خبر داد و اظهار داشت: نحوه مبارزه استفاده از نوارهای زرد رنگ آغشته به چسب است.

وی افزود: در این طرح نوارهای زرد رنگ زیر نظر کارشناسان در محل تاج درخت نصب می‌شوند.  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم بیان داشت: با توجه به همزمانی برداشت خرما و برای اطمینان از سلامت خرما، از روش‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.

زنگی با اشاره به اینکه به دلیل برداشت خرما مبارزه اندکی به تأخیر افتاده است به کشاورزان توصیه کرد با نصب پوشش توری بر روی خوشه‌ها از آغشته شدن احتمالی خوشه‌ها به شیره چسبنده زنجره جلوگیری کنند.

وی آمادگی مدیریت جهادکشاورزی بم را برای عرضه رایگان نوار زرد رنگ و نصب بر روی درخت اعلام کرد و خواستار مراجعه کشاورزان شد.

زنگی با اشاره به مبارزه به موقع و اصولی طی یک سال گذشته از کاهش هزینه‌های سمپاشی و همچنین کاهش طغیان زنجره در باغ‌های بروات خبر داد.

به گزارش فارس، آفت زنجره چندین سال است که به محصول خرمای بم خسارت وارد می‌کند، این آفت دو نسل دارد یکی اردیبهشت و دیگری اواخر شهریور طغیان می‌کند و معمولا اردیبهشت که برداشت محصول انجام نمی‌شود مبارزه شیمیایی کاربرد بیشتری دارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول