اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان روئیدن در باد:

عمده‎ترین دلیل رکود جشنواره‎ها رکود اقتصادی است

خبرگزاری فارس: کارگردان روئیدن در باد گفت: عمده‎ترین دلیل افت جشنواره‎ها این است که درجه اول رکود اقتصادی در کشور وجود دارد و در نتیجه سرمایه‌گذاری خوبی انجام نمی‎شود.

عمده‎ترین دلیل رکود جشنواره‎ها رکود اقتصادی است

رهبر قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: عمده‎ترین دلیل افت جشنواره‎ها این است که درجه اول رکود اقتصادی در کشور وجود دارد و در نتیجه برای ساختن فیلم‎های کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری خوب انجام نمی‎شود، و دلیل دوم تأثیر غیرمستقیم همین رکود اقتصادی بر ضعف اقتصادی خانواده است که سرگرمی در خور حوصله آنها نیست.

وی افزود: کانون و پرورش فکری جای بسیار شایسته‎ای برای حمایت از سینمای کودک بود و همچنان هم می‎تواند باشد، چون هم مکان و هم تجربه دارد و موفق هم بود اما از وقتی از دست آنها خارج شد یک مقدار دچار رکود شد و به دست نهادهایی سپرده شد که تخصصی در این زمینه ندارند، بنابراین آموزش و پرورش را متولی اصلی می‎دانم.

کارگردان روئیدن در باد گفت: عدم رشد هم‌پای مضامین و رشد از ابزارهای کنونی رکود سینماست، از وقتی که کودکان ما هری پاتر را اسکار و ارباب حلقه‎ها و دیگر داستان‎های تخیلی غربی را دیدند، که در اوج عظمت تکنیک، فناوری و انیمیشن بود و ما از آن ابزارها دور ماندیم و نتوانستیم قصه‎های خودی را سوار بر آن ابزارها کنیم و تقدیم فرزندان کنیم، سینمای کودکان و نوجوانان رو به ضعف و تعلل گذاشت.

وی با اشاره به داستان فیلمش که در مورد مشکلات کودکان و نوجوانان عشایر است، گفت: سینما در تمام زمینه‎ها نسبت به گروه‎های سنی نوجوان عشایر بی‎رحمی می‎کند، ما در قبل مدارس عشایری داشتیم که تعطیل شده،در حالیکه ما 8 میلیون قشر عشایر داریم.

قنبری ادامه داد: تعداد زیادی دانش آموز عشایری داریم که همه ساله ده هزار نفر از آنها در مقطع راهنمایی و پایان ابتدایی ترک تحصیل می‎کنند اما این گروه‎ها با پا گذاشتن به سن جوانی نیاز به کار و شغل دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه شهرها آنها برای پیداکردن شغل به میان شهرها می‎آیند، وقتی به میان شهرها آمدند، به علت نداشتن تحصیلات و مهارت شهرها را در محاصره خوشان در می‎آورند و تعدادی از آنها اراذل می‎شوند و معضل‌آفرینی می‎کنند و این می‎شود دریچه فساد در جامعه، به همین علت بنده فیلم روئیدن در باد را ساختم تا اندکی به آنها توجه شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول