اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی‌‌ کرمان خبر داد

اجرای نظام هماهنگ آموزشی در مهد‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی‌ استان کرمان گفت: نظام هماهنگ آموزشی کودک در مهد کودک‌های کرمان ‌اجرا می‌شود.

اجرای نظام هماهنگ آموزشی در مهد‌های کرمان

رضا عباسی ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشن روز جهانی کودک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: این مراسم هر ساله به صورت کلی در مرکز استان برگزار می‌شد و ‌سال جاری با توجه به رسیدگی به شهرستان‌های استان تصمیم به برگزاری آن در رفسنجان گرفته شد.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به مدد‌جویان افزود: تعداد 28 هزار و 595 کودک ‌در مهد‌های سراسر استان کرمان مشغول به فراگیری آموزش‌های مختلف هستند.

عباسی تصریح کرد: این تعداد در 600 مهد کودک به سر می‌برند که تعداد 18 هزار نفر در مهد‌های شهری و بیش از 10 هزار نفر در مهد‌کودک‌های روستاها هستند.

این مسئول بیان داشت: سازمان بهزیستی ‌به صورت‌های مختلف‌ اعم ‌از یک وعده غذای گرم در مهد‌های برخی روستا‌ها به میزان 800 میلیون تومان برای 10 هزار و 500 نفر خدمت‌رسانی کرده است.

عباسی گفت: بهزیستی استان کرمان یک صندوق را برای کودکان مهد‌ها آماده‌ و در مهد‌های شهرستان‌های بم و زرند که دو شهرستان زلزله زده هستند، توزیع کرده تا کمک‌های خود را برای کودکان زلزله‌زده استان آذربایجان جمع‌آوری و به آن‌ها هدیه کنند و این کمک‌ها پایان هفته کودک جمع‌آوری و به استان آذربایجان ارسال می‌شوند. 

وی از برنامه‌های آموزشی هماهنگ در مهد‌ها خبر داد و ابراز داشت: 10 جلد کتاب برای آموزش و تربیت کودکان توسط کارشناسان تألیف شده و نخستین دهه آموزشی هماهنگ را با توزیع کتاب‌ها در مهد کودک‌ها اجرا می‌کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: کتاب‌ها با تکیه بر مبانی دینی و ارزشی هستند و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و گسترش مهد‌ها در مناطق محروم در دستور کار بهزیستی است.

عباسی اذعان کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی تنها 5 دلار برای هر کودک، جان 90 درصد کودکانی که سالانه فوت می‌کنند را نجات می‌دهد و اگر برای بهبود چشمگیر کودکان جهان سوم همان مبلغ را هزینه کنیم، تنها معادل بودجه شش هفته تسلیحاتی جهان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول