اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجمع در شورای اسلامی بجنورد

کسبه چهارراه خوشی خواستار تعیین تکلیف خسارت شدند

خبرگزاری فارس: بیش از 50 نفر از کسبه چهارراه خوشی بجنورد با تجمع در صحن شورای اسلامی این شهر خواستار تعیین تکلیف خسارت‌ها به واحدهای صنفی خود به خاطر اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در این خیابان شدند.

کسبه چهارراه خوشی خواستار تعیین تکلیف خسارت شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این عده از کسبه چهارراه خوشی که عصر امروز با یک دستگاه مینی‌بوس و ده‌ها دستگاه خودرو خود را به شورای شهر رسانده بودند، اظهار کردند: اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح در چهارراه خوشی باعث رکود و به تعطیلی کشیده شدن واحدهای صنفی آنان شده است.

این عده تاکید کردند: در صورتی که شهرداری حق و حقوقات مربوط به خسارت‌های این واحدها را طی مدت اجرای این پروژه پرداخت نکنند، کسبه این محل برای اجرای این پروژه همکاری نکرده و مانع اجرای آن خواهند شد.

یکی از کسبه این خیابان با بیان اینکه اگر مشکل کسبه حل نشود، در سفر رهبری کفن پوش حاضر خواهیم شد، گفت: ما همه عیال‌وار بوده و اکنون به خاطر اجرای این پروژه دچار خسارت‌های جدی شدیم.

اصغر رحمانی اظهار کرد: ‌حدود دو ماه از اجرای این پروژه سپری‌شده و ما عملاً به خاطر بسته شدن خیابان هیچ خرجی نداریم.

وی با اشاره به اینکه چندین فرزند خانواده دانشجو بوده که باید هزینه‌های آنان نیز در کنار هزینه‌های سرسام آور زندگی تأمین شود، افزود: با وجود مراجعات مکرر به شهرداری و استانداری پاسخ روشنی به درخواست کسبه چهارراه خوشی داده نشده است.

یکی دیگر از کسبه این خیابان که به گفته خودش چندین دهه بوده که به کسب و کار اشتغال دارد، تاکید کرد: اگر حقوق مردم در این پروژه تأمین شد که آماده مشارکت هستیم، در غیر این صورت باید این پروژه متوقف و جمع شود.

حبیب کیان مهر تصریح کرد:‌ شورای شهر نمایندگان منتخب مردم بوده و نباید حق 500 نفر در این پروژه نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح سایر شهرها که مثل بجنورد کسبه خسارت دیده‌اند، استعلام به عمل آمد، گفت: در اکثر این شهرها خسارت‌ها به کسبه مسیر اجرای پروژه پرداخت شده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر نیز با حضور در جمع معترضان گفت: در شرایطی که اکنون مشکل پرداخت حقوق کارکنان را داشته اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح به صلاح نیست.

جمشید گریوانی با تاکید بر اینکه در گذشته استاندار سابق وعده همکاری برای اختصاص اعتبار دولتی به منظور ساخت این پروژه داده بود، افزود: متأسفانه استانداری به وعده‌های خود عمل نکرده و به عنوان یک عضو شورای شهر اکنون به خاطر شرایط، مخالف اجرای این پروژه هستم.

وی تصریح کرد:‌ کسبه چهارراه خوشی برای اجرای این پروژه به خاطر نادیده گرفته شدن حق و حقوقات آن‌ها دچار مشکلات جدی شده‌اند که در صورت اجرای این پروژه لازم است تا حقوق آنان پرداخت شود.

عضو دیگر شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه اعضای شورا به این مصوبه رای داده‌اند، گفت:‌ قرار نیست تا با اعتراض افراد مصوبات شورای شهر تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

حسین پیلتن اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای شهر و وعده شهردار قرار بوده تا کارشناسی مربوط به این پروژه و خسارت‌های وارده بررسی شود.

به گزارش فارس، شهرداری بجنورد از دو ماه قبل در پی مصوبه شورای اسلامی این شهر در مورد اجرای تقاطع غیرهمسطح در چهارراه خوشی این پروژه را در این خیابان عملیاتی کرده است.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول