اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان خبر داد

برگزاری دوره روایت‌گری دفاع مقدس در گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری دوره روایت‌گری دفاع مقدس ویژه دانشجویان استان از 22 تا 30 مهر جاری در استان خبر داد.

برگزاری دوره روایت‌گری دفاع مقدس در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا ملک‌علیپور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور 180 دانشجوی دختر و پسر در اردوگاه چمخاله لنگرود، از برگزاری دوره روایت‌گری دفاع مقدس در 22 تا 30 مهر جاری در گیلان خبر داد.

وی اظهار کرد: برگزاری این دوره آموزش مربوط به برنامه‌های ابلاغی سازمان نبوده و یک کار کاملا ابتکاری و طبق خواسته دانشجویان بوده است.

این مسئول، فن خطابه و روایت‌گری، حسن خلق و توانایی ارتباط گیری، مطالعات اولیه با مباحث جنگ و دفاع مقدس، اعتقاد به مقوله روایتگری و دفاع مقدس را از شاخص‌های انتخاب دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این دوره دانست و افزود: این ویژگی‌ها از جمله شاخص‌های گزینش دانشجویان برای حضور در این دوره نیز محسوب می‌شود.

وی به سه سطح آشنایی اسلام و جنگ، بصیرت‌افزایی و عمق‌بخشی معرفت دینی به عنوان سطوح آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: این دوره با حضور اساتید داخل و خارج استان به صورت دورهم نشینی‌های شبانه، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، حلقه‌های تربیتی صالحین، پاسخ به شبهات مربوط به دوران جنگ تحمیلی و حضور خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

ملک‌علیپور با تصریح بر اینکه پس از گذراندن این دوره هر دانشجو تبدیل به یک سفیر فرهنگی انقلاب اسلامی برای روایت جنگ می‌شود، تصریح کرد: انتخاب یک شهید شاخص توسط دانشجو به عنوان الگوی سالانه دانشجو و تبدیل تمام دانشجویان راوی به وبلاگ‌نویسان فضای سایبری از اهداف برگزاری این دوره است.

وی آشنایی دانشجویان با نام افسران جنگ نرم با ارزش‌های دفاع مقدس در مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب را مهم و کارساز دانست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به برگزاری برنامه‌های رسم و شکوه هجرت توسط سازمان بسیج دانشجویی کشور اذعان کرد: رسم هجرت ویژه برنامه‌ای است که هر ساله در بهار به صورت برگزاری یک کارگاه آموزشی برای سرگروه‌ها و فعالان جهادی برای شناخت عرصه‌ها و طراحی برنامه‌ریزی‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشجویان در برنامه رسم هجرت نحوه مطالعه، عرصه خدمات‌رسانی به روستاها، تعامل با اداره‌ها و نهادها، ارائه بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و حمایت‌های مربوط به گروه‌های جهادی را آموزش می‌بینند.

ملک‌علیپور با بیان اینکه اصل حرکت جهادی یک کار فرهنگی است، گفت: موضوع اخلاق جهادی، معنویت و خودسازی در عرصه جهادی و استفاده از ظرفیت‌های دیگران نیز جزو محورهای آموزشی رسم هجرت است.

وی رسم هجرت را چگونه جهادی بودن دانست و ادامه داد: شکوه هجرت تجلی کار جهادی و نمایش عملی این حرکت بزرگ است.

این مسئول با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در برنامه شکوه هجرت پایان کار جهادی نیست، افزود: حضور دانشجویان در عرصه‌های جهادی با هدف خدمات‌رسانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در راستای مطالبه‌گری از اداره‌ها و نهادها برای حل مشکلات روستاییان و مناطق محروم نیز از دیگر بخش‌های فعال حرکت‌های جهادی دانشجویان است.

وی بحث تقویت بنیه علمی و ارتقای تحصیلی دانشجویان استان شامل بسیجی و غیر بسیجی را از وظایف سازمان بسیج دانشجویی دانست و خاطرنشان کرد: موسسه آموزش عالی بسیج دانشجویی گیلان با هدف برگزاری کلاس‌های آمادگی ارشد و دکترا با هزینه‌های بسیار پایین در مقایسه با بازار با همکاری موسسه آموزش عالی خواجه نصیر تهران اقدام به برگزاری یک همایش بزرگ علمی و مشاوره‌ای با حضور 400 دانشجو کرده که فردا «پنج‌شنبه» در سالن الزهرای رشت برگزار می‌شود.

ملک علیپور یادآور شد: تمام دانشجویان علاقه‌مند برای ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی می‌توانند برای مشاوره و پیش ثبت نام در این برنامه از ساعت 4 تا 6 عصر حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول