اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده دریابانی استان بوشهر:

باند بزرگ وارد کننده قرص‌های نیروزا در بوشهر منهدم شد

خبرگزاری فارس: فرمانده دریابانی استان بوشهر از انهدام باند بزرگ وارد کننده پودر،قرص نیروزا و تجهیزات ماهواره‌ای در بوشهر خبر داد.

باند بزرگ وارد کننده قرص‌های نیروزا در بوشهر منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر قلندر لشکری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران دریابانی استان بوشهر در عملیاتی منسجم و حساب شده موفق به انهدام باند بزرگ وارد کننده کالای قاچاق، ممنوعه و غیرمجاز به استان شدند.

وی گفت: به منظور مبارزه با قاچاقچیان کالا، تجهیزات ضد فرهنگی و برخورد جدی با باندهای وارد کننده تجهیزات ماهواره‌ای، مواد نیروزا و روانگردان، این فرماندهی با بهره‌گیری از امکانات فنی و خاص اطلاعاتی و شناوری، شناسایی و انهدام باندهای مذکور را در دستور کار خود قرار داده است.

لشکری اضافه کرد: در همین راستا با گسترش منابع و اجرای طرح تلاش و جمع‌آوری اخبار در سطح حوزه استحفاظی، اخباری در خصوص فعالیت یک باند تهیه و حمل تجهیزات ماهواره‌ای و داروهای نیروزا و روانگردان به کشور به دست آمد که با اشرافیت اطلاعاتی، تمام فعالیت‌های درون مرز و برون مرزی باند مذکور مورد رصد و تحت کنترل قرار گرفت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: با اطلاعات به دست آمده مشخص شد، شناور مذکور به ناخدایی فردی به هویت"ع" به همراه چهار نفر ملوان از مبدأ امارات متحده عربی محموله‌هایی از قبیل رسیور، تجهیزات جانبی و دیش، قرص و پودر نیروزا و غیره را به مقصد گناوه بارگیری و قصد تخلیه غیر مجاز در خور گناوه را دارد،که در این راستا عوامل ناوگروه شناوری توسط سه فروند ناوچه سازمانی به سطح حوزه فعالیت سوژه اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این خصوص دریابانان با شناسایی موقعیت مکانی دقیق شناور متخلف، طی عملیاتی ضربتی باند مذکور را منهدم و تعداد یک هزار و 232 دستگاه رسیور ماهواره، 900 عدد دیش ماهواره، 9هزار عدد دیش گردان، 2 هزار و 380 کیلوگرم پودر نیروزا، 480 هزار عدد انواع قرص و کپسول نیروزا و ... را کشف و ضبط کردند.

گفتنی است ارزش این محموله توسط کارشناسان گمرک حدود 8 میلیارد ریال برآورد شده است.

دام‌ها در گناوه به دام افتادند

فرمانده پایگاه دریابانی گناوه نیز به خبرنگاران گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی 479 رأس دام قاچاق در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف شد.

غلامرضا جمالی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را پس از بارگیری در شناور باری به کشورهای همسایه خلیج فارس انتقال و به فروش برسانند که با حضور به موقع مأموران دریابانی به دام قانون افتادند.

وی تصریح کرد: در این رابطه سه فروند قایق موتوری و یک فروند موتور لنج باری توقیف و 9 نفر قاچاقچی نیز در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده‌ای تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول