اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت

برگزاری دوره‌ تکمیلی آموزش کمک‌های اولیه در بخش مرکزی قم

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری دوره تکمیلی آموزش کمک‌های اولیه و مسائل بهداشتی و پزشکی در شش روستای بخش مرکزی قم خبر داد.

برگزاری دوره‌ تکمیلی آموزش کمک‌های اولیه در بخش مرکزی قم

حامد ظفرقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: امسال نخستین اردوی دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت مستقل برگزار شد که در آن دانشجویان این دانشگاه فعالیت‌های خدمت‌رسانی را در روستاهای اطراف قم پیگیری کردند.

وی ادامه داد: این اردو در شهریورماه امسال در بخش مرکزی قم برگزار شد و شش روستای بخش مرکزی قم، مناطق هدف این اردو را تشکیل می‌دادند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: این اردو با مشارکت 50 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی قم به مدت یک هفته برگزار شد و تا روزهای نخست مهر ماه ادامه داشت.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم امسال برای نخستین بار در حرکت‌های جهادی خود برنامه‌های فرهنگی را نیز مدنظر قرار داده و در زمینه‌ آموزش قرآن و احکام فعالیت‌هایی در این اردو انجام دادند.

ظفرقندی با اشاره به ورود دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در فعالیت‌های عمرانی در اردوی جهادی شهریور امسال اظهار کرد: در روستای نعمت آباد دانشجویان بسیجی کار ساخت منزل یکی از روستاییان زیر پوشش کمیته امداد را تا مرحله سقف‌ انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت مدرسه روستای چشمه شور که در اثر آتش‌سوزی آسیب‌ دیده بود، یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی بود که توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی قم پیگیری شد.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تخصص دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مسائل درمانی و بهداشتی خاطرنشان کرد: در این اردو بیشترین فعالیت‌ها در این حوزه انجام شد.

وی اظهار کرد: در عرصه بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در این اردو مدنظر قرار گرفت، آموزش مسائل بهداشتی و کمک‌های اولیه در میان دو قشر بانوان و کودکان و نوجوانان بود.

ظفرقندی ادامه داد: این دو گروه نیز هر کدام به زیر گروه‌هایی تقسیم می‌شدند که آموزش‌های لازم بر اساس ظرفیت‌های سنی به آنان داده شد.

وی افزود: بانوان شرکت‌کننده در این دوره‌های آموزشی نیز در دو سری کلاس مقدماتی و تخصصی شرکت کردند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: در دوره آموزشی تکمیلی افراد خاص که توانایی‌های بیشتری در مسائل درمانی و بهداشتی دارند، یک سری آموزش‌های تخصصی را می‌گذرانند تا بتوانند به عنوان رابط دانشگاه علوم پزشکی در روستای خود فعالیت کنند.

وی گفت: ارتباط اعضای گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی با این افراد پس از اتمام اردوها نیز برقرار می‌ماند تا آموزش‌ها تکمیل شده و نیازهای حوزه بهداشت و درمان روستاییان در جریان این ارتباط گیری برطرف می‌شود.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در دوره آموزشی عمومی مسائل مربوط به بهداشت مادر و کودک، تغذیه و کمک‌های اولیه مطرح می‌شود اما در دوره تخصصی روستاییان با مسائل جدی‌تر در حوزه بهداشت و درمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در این اردو در مورد کودکان نیز فعالیت‌های خوبی انجام شد، اظهار کرد: موضوعات مربوط به بهداشت این قشر در آموزش‌هایی که به مادران و خود کودکان داده شد مورد توجه قرار گرفت.

ظفرقندی با اشاره به فعالیت‌های درمانی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی در این اردو ادامه داد: چهار گروه از دانشجویان ترم آخر پزشکی و پرستاری در این اردو کار غربال‌گری بهداشتی را پیگیری کردند.

وی ابراز داشت: در طی غربال‌گری خانه به خانه این روستاها افرادی که مشکلات پزشکی داشتند، شناسایی شده و طبق اولویت‌بندی برای انجام درمان به پزشکان معرفی شدند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به حضور سه تیم از پزشکان بسیج جامعه پزشکی در این اردو عنوان داشت: پس از ویزیت رایگان بیماران توسط این پزشکان، داروهای مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول