اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

ظرفیت‌ دانشگاه‌ها با نمرات دانش‌آموزان تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: اصل پذیرش دانشجو در سال‌های آینده، ارزیابی آموزش و پرورش و نمرات دانش‌آموزان است که براساس نمرات و معدل دانش‌آموزان ظرفیت‌های دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود.

ظرفیت‌ دانشگاه‌ها با نمرات دانش‌آموزان تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهائی در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اظهار داشت: با تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای بازار کار در جامعه تنظیم می‌شود.

وی افزود: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اولویت کاری آموزش و پرورش است و در این راستا نگاهی که به دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌شود باید تغییر کند.

وی افزود: تا پایان برنامه پنجم به منظور ایجاد شغل در جامعه 50 درصد از دانش‌آموزان باید وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شوند.

شیخ‌بهایی به شروع سال تحصیلی و اجرای نظام آموزش 3-3-6 اشاره کرد و گفت: امسال سال ویژه‌ای برای آموزش و پرورش بود و در این راستا 2 هزار و 312 کلاس برای 47 هزار دانش‌آموز پایه ششم آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: با اجرای نظام جدید دانش‌آموزان با بنیه علمی قوی‌تر وارد عرصه جامعه می‌شوند و کتب درسی دانش‌آموزان براساس سند برنامه درس ملی تغییر پیدا می‌کند که این تغییرات از سال گذشته و امسال در پایه اول و دوم ابتدایی و سال آینده در پایه سوم و اول راهنمایی است.

وی گفت: اصل پذیرش دانشجو در سال‌های آینده آموزش و پرورش و نمرات دانش‌آموزان است که براساس نمرات و معدل دانش‌آموزان ظرفیت‌های دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود.

در این دیدار شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان به اجرای نظام جدید آموزش و پرورش و شروع پایه ششم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در سطح استان کرمان با توجه به گزارشات و اخبار موفق و قابل قبول بوده است.

وی همچنین به وضعیت اقتصادی و تحریم‌های علیه ایران اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا مدیریت دستگاه‌ها مهم است که بتوانند با مدیریت خوب خود از این بحران با سلامت عبور کنند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول