اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر:

پست 400 کیلووات شازند به زودی وارد مدار برق کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: در آینده‌ای نزدیک پست 400 کیلووات شازند وارد مدار برق کشور می‌شود.

پست 400 کیلووات شازند به زودی وارد مدار برق کشور می‌شود

آرش کردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این پست که جزء پست‌های بزرگ کشور بوده و از نظر تبادلی یکی از مهم‌ترین پست‌های کشور محسوب می‌شود، به زودی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ نوع قطعی و نقصان در شبکه برق منطقه‌ای باختر وجود ندارد و این شرکت از شرکت‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

از 43 هزار و 300 مگاوات برق مصرفی کشور در پیک سال مصرف هزار و 150 مگاوات آن به استان مرکزی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته احداث پست‌های انتقال برق در استان مرکزی رشد 400 درصدی داشته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای باختر از رشد 2.5 درصدی مصرف برق در فصل تابستان در استان مرکزی خبر داد و افزود: 15 کیلووات ظرفیت جدید به برق شهر اراک افزوده شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق در صنایع استان مرکزی دو برابر نرم کشوری است بیان داشت: میزان مصرف برق صنایع در کشور 33 درصد می‌باشد و مصرف برق در صنایع استان مرکزی 64 درصد است.

وی همچنین از احداث یک ایستگاه پست گازی با آخرین تکنولوژی روز در اراک خبر داد و خاطر نشان ساخت: به زودی شاهد افتتاح این پروژه نیز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر با اشاره به پست 80 میلیون آمپری در استان افزود: این پست که اولین پست گازی برق منطقه‌ای باختر است، با آخرین تکنولوژی روز دنیا و به صورت مسقف در اراک در دست اجراست.

کردی تاکید کرد: شرکت برق منطقه‌ای باختر سه استان مرکزی، همدان و لرستان را زیر پوشش دارد که هم‌اکنون احداث 30 پست فوق توزیعی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان را در این سه استان در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول