اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفار گیلان خبر داد

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به آبفار گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از اختصاص یک‌هزار و 53 میلیارد ریال اعتبار به این شرکت تا پایان مرداد امسال خبر داد.

اختصاص یک‌هزار میلیارد ریال به آبفار گیلان

محمدعلی فرامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه گیلان از نظر تراکم جمعیتی در رتبه دوم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: این موضوع اهمیت آبرسانی به روستاها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم تحول چشمگیری در بخش تامین آب شرب روستاییان ایجاد شده است، افزود: تا قبل از سال 84 به طور متوسط سالانه 24 روستای گیلان آب‌دار بود که این رقم با آغاز دولت احمدی‌نژاد به 91 روستا در هر سال افزایش یافته است.

مدیر عامل آبفار گیلان بهره‌‌مندی 278 روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و گفت: تا پایان سال گذشته 67.5 درصد از روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شدند که تا سال 84 این رقم برابر با 42 درصد بود.

وی با تصریح بر اینکه قبل از دولت فعلی 45 هزار و 237 نفر از روستاییان استان از آب شرب بهره‌مند بودند، خاطرنشان کرد: پس از سال 84 و تا پایان مرداد امسال این رقم به 864 هزار و 217 نفر از روستاییان از این نعمت مهم برخوردار شدند.

فرامینی گیلان را دارای 2 هزار و 50 روستای بالای 20 خانوار عنوان کرد و یادآور شد: یک‌هزار و 11 روستای استان آب‌دار بودند که در مدت فعالیت دولت‌های نهم و دهم به یک‌هزار و 618 روستا افزایش یافته است.

به گفته وی، طبق برنامه پنجم توسعه کشور تا پایان 94 تمام روستاهای بالای 20 خانوار باید از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

این مسئول میزان لوله‌گذاری شبکه توزیع آب روستایی در استان را 74 هزار و 657 کیلومتر ذکر کرد و افزود: در مدت هفت سال فعالیت دولت احمدی‌نژاد 5 هزار و 141 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه‌های توزیع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای خطوط انتقال آب تا سال 84 برابر 305 کیلومتر لوله‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: این مقدار لوله‌گذاری در دولت احمدی‌نژاد به 2 هزار کیلومتر رسیده است.

فرامینی میزان اعتبار تخصیصی به شرکت آبفار گیلان تا سال 84 را معادل 390 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: این مقدار تا پایان مرداد امسال به یک‌هزار و 53 میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول