اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری:

آبفار چهارمحال و بختیاری 12 میلیارد ریال مطالبات عقب مانده دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع مطالبات عقب مانده شرکت آبفار این استان از مشترکان 12 میلیارد ریال گزارش شده است.

آبفار چهارمحال و بختیاری 12 میلیارد ریال مطالبات عقب مانده دارد

ابوالقاسم خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مطالبات این شرکت مربوط به شهرستان لردگان با 5 میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه روستائیان تنها 30 درصد از نرخ آب‌بها را پرداخت می‌کنند، گفت: برخی از مشترکان به دلیل عدم صرفه‌جویی در آب و مصرف بیش از استاندارد توان پرداخت هزینه آب‌بهای این شرکت را ندارند.

خدابخشی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده میانگین آب مصرفی سرانه جهان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و آشامیدنی در حدود 580 مترمکعب برای هر نفر در سال است، این در حالیست که این رقم در ایران با کمبود منابع آب، یک هزار و 300 مترمکعب در سال است.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این امر بیانگر اتلاف منابع آب و اسراف بیش از حد منابع حیاتی است.

وی با بیان اینکه در ایران از آب آشامیدنی تصفیه شده برای شستشو و استحمام و دیگر مصارف غیر آشامیدنی استفاده می‌شود، گفت: در حالی که در اکثر کشورها آب آشامیدنی از آبی که به سایر مصارف می‌رسد، جداست.

خدابخشی با بیان اینکه برای بهره‌برداری درست از آب‌های آشامیدنی بهداشتی، شاید بهترین راه درست مصرف کردن منابع آب شیرین است، گفت: برای محقق شدن این ایده باید از تمامی امکانات مدیریتی و مصرفی استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه آب‌های آشامیدنی بهداشتی به علت پیچیدگی مراحل تصفیه، بسیار پرهزینه‌تر از آب‎‌های کشاورزی و صنعتی است، برهمین اساس کنترل مصرف آب آشامیدنی و مصرف بهینه منابع آبی، صرفه‌جویی در هزینه‌های بالای تصفیه و در نهایت نگهداری از ذخایر ارزنده محیط زیست را به همراه دارد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول