اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

کشاورزان بروجنی 1.1 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

خبرگزاری فارس: فرماندار بروجن گفت: در سال‌جاری افزون بر یک میلیارد و 127 میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.

کشاورزان بروجنی 1.1 میلیارد تومان تسهیلات گرفتند

فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان بروجن در بحث توسعه کشاورزی رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است.

وی از تصویب 58 طرح کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع این تعداد طرح کشاورزی افزون بر 46 طرح در مرحله دریافت تسهیلات هستند که تاکنون افزون بر یک میلیارد و 127 میلیون تومان اعتبار به این طرح‌های کشاورزی تخصیص داده شده است.

کرمی با اشاره به زمینه فعالیت طرح‌های کشاورزی مصوب در کارگروه کشاورزی این شهرستان، گفت: طرح ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه تولیدات دامی، کشاورزی و واحدهای مرغ‌داری از جمله طرح‌هایی است که در سال‌جاری تسهیلات مورد نیاز دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان بروجن کشاورزی را قطب اقتصادی کشور برشمرد و گفت: کشاورزی می‌تواند بستر پویایی اشتغالزایی باشد که این مسئله در چرخه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه همچنین با بیان اینکه 40 درصد از بخش صنعت استان در شهرستان بروجن مستقر است، گفت: در حال حاضر 42 درصد صادرات صنایع استان مربوط به شهرستان بروجن است.

کرمی با بیان اینکه صنایع مهمی از جمله کارخانه نساجی، کارخانه تولید روغن نباتی در سطح واحدهای کوچک و بزرگ در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، گفت: نوسانات قیمت دلار در بازار تا حدودی صاحبان صنایع در این شهرستان را نگران کرده است، چرا که با فروش محصول خود مجبور هستند مواد اولیه را گران‌تر تهیه کنند.

وی در ادامه همچنین از نصب سیستم دیجیتال صدا و سیما در این شهرستان خبر داد و گفت: با تأمین اعتبارات و دستگاه‌های مورد نیاز مردم شهرستان بروجن می‌توانند از برنامه‌های 18 کانال تلویزیونی استفاده کنند.

فرماندار بروجن ادامه داد: برای تأمین این سیستم دیجیتالی یک میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با توجه به توافقات صورت گرفته با مرکز صدا و سیما، این میزان هزینه مرحله به مرحله به صدا و سیما پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول