اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطانی شمال کشور:

دومین مرکز کودکان سرطانی کشور در ساری ساخته می‌شود / خیران شتاب کنند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجمع بیمارستان سرطانی شمال کشور(ماهک) گفت: دومین مرکز درمانی کودکان سرطانی از دو سال اخیر تاکنون در بیمارستان بوعلی‌سینای ساری با اهدای زمین در حال ساخت است.

دومین مرکز کودکان سرطانی کشور در ساری ساخته می‌شود / خیران شتاب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، به مناسبت روز جهانی کودک مجمع خیران ماهک از کودکان سرطانی و بیمار در مرکز نگهداری بیمارستان بوعلی سینا ساری دیدار کردند.

این بازدید که صبح امروز با همکاری مجمع خیران ماهک و فنی و حرفه‌ای شماره سه ساری انجام شد کودکان سرطانی بخش انکولوژی بیمارستان بوعلی مرکز مازندران از هدایای ویژه روز جهانی کودک بهره‌مند شدند.

نائب رئیس هیئت مدیره مجمع خیران ماهک، هدف از این بازدید را جلب مشارکت عمومی به کودکان سرطانی دانست و گفت: روز جهانی کودک تنها برای کودکان برخوردار از سلامت تعریف نشده است و بچه‌های بیمار جامعه باید لذت این روز را درک کنند.

مجتبی کواکبیان افزود: ماهک با شعار عشق را به زندگی تبدیل کنیم گام‌های اساسی برای احداث مرکز درمانی ویژه کودکان سرطانی در شمال کشور برداشته است تا سلامت را به کودکان مبتلا به سرطان برگرداند.

* 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان به سلامتی برمی‌گردند

وی با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان مبتلا به سرطان به سلامتی دوباره بر می‌گردند، تصریح کرد: تشخیص به موقع بیماری سرطان کودکان در سلامت آنان اثرگذار است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه کودکان سرطانی نیازمند ترحم نیستند، تصریح کرد: بیماران و خانواده‌هایشان نیازمند عشق و روحیه و نیز همدلی هستند تا به زندگی امیدوار شوند.

وی خواستار همکاری همه اقشار جامعه برای ساخت مرکز درمانی کودکان سرطانی در ضلع غربی بیمارستان بوعلی سینا ساری شد و ادامه داد: برخی خواستار همکاری با مجمع خیران ماهک هستند ولی به دلیل عدم تمکن مالی نمی‌توانند با این مجمع تعامل داشته باشند، ضرورت دعای خیر برای شفای بیماران به ویژه کودکان سرطانی هزینه‌بردار نیست و دعاهای دست‌جمعی زودتر مستجاب می‌شود.

* مازندران در راس خط سرطان قرار دارد

کواکبیان با بیان اینکه مازندران در راس خط سرطان قرار دارد، گفت: از آنجائیکه مرکز درمانی ایزوله‌ای برای کودکان مبتلا به سرطان در مازندران وجود ندارد و بیشتر این بیماران برای درمان به تهران مراجعه می‌کنند ضرورت تسریع در ساخت مرکز درمانی کودکان سرطانی در شمال کشور حساس می‌شود.

نائب رئیس هیئت مدیره مجمع خیران ماهک یادآور شد: 40 درصد بیماران سرطانی که در بیمارستان محک تهران بستری می‌شوند مازندرانی هستند و نمی‌توانیم آمار دقیقی از تعداد کودکان مبتلا به سرطان را در مازندران داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه دومین مرکز درمانی کودکان سرطانی کشور از دو سال اخیر تاکنون در بیمارستان بوعلی سینا ساری با اهدای زمین از سوی شادروان دکتر اسماعیل شهیدی در حال ساخت است، گفت: این مرکز با مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی روز برای درمان کودکان سرطانی مجهز می‌شود.

* 70 بسته فرهنگی برای کودکان بیمار مازندرانی

کواکبیان با بیان اینکه دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان 70 بسته فرهنگی را به مناسبت روز جهانی کودک برای کودکان بیمار مازندرانی در نظر گرفته و اهدا کرده است، خاطرنشان کرد: این هدایای کوچک موجب شد تا لبخند شادی روی لبان کودکان بیمار نقش ببندد و این امر رضایت خداوند را به همراه دارد.

در این مراسم هیئت مدیره مجمع خیران ماهک شهریاری، بخشی، فاضل نیا، کواکبیان و نیز کارکنان فنی حرفه‌ای شماره سه ساری به مناسبت روز جهانی کودک از بخش‌های مختلف درمانی کودکان بیمارستان بوعلی به ویژه بخش آکولوژی بازدید و با شاخه گل و هدایایی روز جهانی کودک را به کودکان بیمار در مرکز نگهداری بیمارستان بوعلی سینا ساری تبریک گفتند.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول