اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس:

کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته‌ترین استان کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان کشور در تأمین ارزش افزوده محسوب می‌شود اما همچنان توسعه نیافته‌ترین استان کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد توسعه نیافته‌ترین استان کشور است

غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن مساحت یک درصد از کشور، 10 درصد آب کشور، 70 درصد گیاهان دارویی و 25 درصد نفت کشور را با تولید 720 هزار بشکه نفت خام و 50 هزار بشکه میعانات گازی و 4/1 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برخورداری از معادن فراوان، قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و نزدیکی به مراکز مهم اقتصادی کشور و مبادی صادرات و واردات و داشتن چشم‌اندازهای بکر، طبیعتی دل‌انگیز به عنوان پایتخت طبیعت ایران تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های این استان است به نحوی که نخستین استان در تامین ارزش افزوده کشور است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: علی‌رغم همه این شرایط و با وجود خدمات ارزنده و غیر قابل انکار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هنوز آثار محرومیت از چهره این استان زدوده نشده است.

زارعی ادامه داد: از مجموع 270 هزار هکتار زمین کشاورزی با وجود در اختیار داشتن 10 درصد آب کشور هنوز 230 هزار هکتار از این اراضی به صورت دیم کشت می‌شود.

وی گفت: سهم استان در حوزه صنعت کشور نیز متأسفانه نیم درصد است که این میزان با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت است.

زارعی یادآور شد: با این وجود استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان کشور در تأمین ارزش افزوده شناخته می‌شود و استان‌های اصفهان و تهران با فاصله زیاد در رتبه‌های بعدی قرار دارند، اما همچنان به عنوان توسعه نیافته‌ترین استان کشور و آخرین استان در جدول رتبه‌بندی توسعه‌ یافتگی کشور قرار داریم.

این نماینده کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نرخ 25 درصدی بیکاری در استان اشتغال را به مهم‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا تبدیل کرده است و به جرأت می‌توان گفت در بویراحمد و دنا کمتر خانواده‌ای است که تحصیل‌ کرده بیکار نداشته باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول