اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوثر:

تکمیل 20 واحد مسکونی محرومان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت:‌ در حال حاضر در این شهرستان 20 واحد مسکونی محرومان تکمیل شده و به زودی شاهد بهره‌برداری آنها می‌باشیم.

تکمیل 20 واحد مسکونی محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی عصر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان کوثر اظهار داشت: در یک فرآیند مثبت و رو به جلو مقاوم‌سازی مساکن روستایی به جد دنبال می‌شود که این خود بر تثبیت ماندگاری در روستاها و افزایش توان حضور روستاییان و جلوگیری از مهاجرت کمک کرده است.

وی با اعلام اینکه در این شهرستان هم اکنون بیش از یک‌هزار و 800 واحد مسکن روستایی در حال مقاوم‌سازی است، تصریح کرد: مشکل اساسی ما در این زمینه پرداخت نشدن تسهیلات از سوی بانک‌ها و همچنین اعلام درصد سود بالا در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی است در حالی که رغبتی برای روستاییان در مقاوم‌سازی مسکن باقی نمانده است.

رئیس‌ساداتی خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل باید در پرداخت این تسهیلات دقت و اهتمام لازم را داشته باشند تا برخی از مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

این مسئول اضافه کرد: امسال میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در کوثر افزایش یافته و بیش از 450 واحد در این زمینه نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی همچنین به افزایش تسهیلات پرداختی به متقاضیان تا سقف 12 میلیون و 500 هزار تومان خبر داد و بیان کرد: روستاییان برای استفاده از این تسهیلات باید به بنیاد مسکن مراجعه و پس از تشکیل پرونده متقاضیان به بانک‌ها معرفی شوند.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان کوثر با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی یکی از بهترین راه‌های پیشگیرانه در بحث کاهش تلفات و آسیب‌های زلزله را توجه و گرایش به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اعلام کرد و ادامه داد: ما در زلزله اخیر آذربایجان‌شرقی نتیجه و ثمره این اقدام مناسب دولت را شاهد بودیم که صاحبان واحدهای مسکونی با دوام با کمترین تلفات و خسارات روبه‌رو شدند.

رئیس‌ساداتی گفت: ‌این اقدام مثبت به چهره روستاها زیبایی و نظم و انسجام خاصی می‌بخشد و ما یک روند توسعه حقیقی را در بحث اجرای طرح‌های هادی شاهد و ناظر هستیم.

وی افزود: در چند سال گذشته در زمینه تجهیز امکانات برای مقابله با بلایای طبیعی تلاش‌های خوبی صورت گرفته ولی همچنان باید این روند توسعه و تعمیق پیدا کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول