اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا عید غدیر خم صورت می‌گیرد

افتتاح خط صدور کارت هوشمند ملی از قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: افتتاح خط صدور کارت هوشمند ملی در آستانه عید سعید غدیر خم و از شهرستان قم آغاز می‌شود.

افتتاح خط صدور کارت هوشمند ملی از قم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمد ناظمی اردکانی بعد از ظهر امروز در بازدید از اداره ثبت احوال جهرم در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح الکترونیک‌ کردن و آرشیو اسناد هویتی اظهار داشت: از 120 میلیون سند در اختیار این سازمان، بالغ بر 80 درصد الکترونیکی شده و امیدواریم تا پایان سال تمام اسناد به صورت الکترونیک دربیاید.

وی افزود: دستورالعمل بهره‌برداری از این اسناد تهیه شده و بعد از تصویب در شورای عالی ثبت احوال به تمام استان‌ها ارسال می‌شود که بعد از آن افراد بدون مراجعه فیزیکی و به طریق الکترونیکی می‌توانند به امور خود رسیدگی کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: حداکثر تا چند ماه آینده این بهره‌برداری صورت می‌گیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به طرح ثبت تغییر کدپستی گفت: این طرح برای رصد کردن مهاجرت و به دست آوردن جمعیت مکان‌محور استان‌ها و شهرستان‌ها بوده و با عملیاتی شدن این مهم، مردم بدون مراجعه به ثبت احوال می‌توانند کد پستی محل سکونتشان که تغییر پیدا کرده را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: بخشنامه‌ای نیز از طرف معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی ابلاغ شده که بر اساس آن مبنای ارائه خدمات آدرس مندرج در کارت ملی است.

به گفته ناظمی اردکانی، این موضوع کمک می‌کند که ثبت تغییر کد پستی به روز شده و بتوانیم جمعیت مکان‌محور را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صدور کارت هوشمند ملی تصریح کرد: برای تحقق این امر تمام تجهیزات و نرم‌افزارهای مورد نیاز به کمک هشت شرکت داخلی و خارجی معتبر تهیه شده که این مهم از جمله افتخارات دولت دهم است.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان کرد: امیدواریم تا عید سعید غدیرخم شاهد افتتاح خط صدور کارت هوشمند ملی بوده و آغاز ارائه این امر را از شهرستان قم داشته باشیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول