اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

استفاده شهروندان از اتوبوس‌های شهری به 75 درصد افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: استفاده شهروندان از اتوبوس در سطح کلان‌شهر اصفهان باید به 75 درصد افزایش پیدا کند.

استفاده شهروندان از اتوبوس‌های شهری به 75 درصد افزایش یابد

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آلودگی‌های جوی موجود در استان به صورت شبانه‌روزی توسط حفاظت محیط زیست رصد می‌شود، اظهار کرد: مسئولان شهرداری اصفهان باید سهم وسایل حمل و نقل عمومی را در این کلان‌شهر افزایش بدهند.

وی ادامه داد: تحویل سوخت پاک به وسایل نقلیه موثر در افزایش آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی حفاظت محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا در استان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: تمام شهروندان و مسئولان استان موظف هستند که در راستای کاهش و ساماندهی آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده شهروندان از اتوبوس در سطح کلان‌شهر اصفهان باید به 75 درصد افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در حال حاضر سهم استفاده مردم از اتوبوس در سطح شهرستان اصفهان حدود 43 درصد بوده و سهم استفاده از اتوبوس به عنوان یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی موجود در اصفهان بسیار پایین است.

کلانتری وجود اتوبوس‌های فرسوده در اصفهان را یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در بخش حمل و نقل عمومی دانست و تاکید کرد: امروز جایگزینی اتوبوس‌های جدید به جای اتوبوس‌های فرسوده و نو‌سازی ناوگان اتوبوسرانی به میزان بسیاری در کلان‌شهر اصفهان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس راهور نیز موظف است که برای کاهش آلودگی هوای اصفهان از تردد وسایل نقلیه فرسوده در اصفهان جلوگیری کند، افزود: تمام مجموعه‌های فعال در سطح کلان‌شهر اصفهان باید با همکاری با یکدیگر درصدد کاهش حجم آلودگی‌های جوی در اصفهان باشند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول