اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان:

2 هزار و 400 بیمار روانی در گیلان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از وجود 2 هزار و 424 بیمار روانی در استان خبر داد و گفت: این بیماران از مراکز زیرپوشش بهزیستی استان خدمات توانبخشی، بیمه‌ای و مستمری دریافت می‌کنند.

2 هزار و 400 بیمار روانی در گیلان وجود دارد

کیانوش کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت روان از 18 تا 24 مهر اظهار کرد: 20 درصد جمعیت کشور به نوعی دچار مشکلات اختلال روانی هستند و 3 درصد نیاز به مراجعه به متخصص دارند که یک درصد مراقبت ویژه می‌خواهند.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به ارتباطات و زندگی روزمره گرفتار مشکلات روحی و روانی هستیم، افزود: عمده فعالیت بهزیستی روی بیماران روانی مزمن است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه این نهاد حدود 10 سال به موضوع بیماران روانی مزمن ورود کرده است، تصریح کرد: در این راستا 6 مرکز شبانه‌روزی توانبخشی بیماران روانی زیرپوشش بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 424 بیمار روانی مزمن زیرپوشش بهزیستی استان هستند و خدمات و مستمری می‌گیرند، بیان کرد: مراکز نگه‌داری بیماران روانی در استان به صورت روزانه، شبانه و ویزیت در منزل است.

کوچکی‌نژاد از ویزیت 455 نفر بیمار روانی گیلان در منزل خبر داد و افزود: تیم مراقبت از این بیماران متشکل از پزشک، پرستار، پیراپزشک، توانبخشی و... است.

وی خاطرنشان کرد: 570 نفر نیز بیمار روانی در مراکز شبانه‌روزی و 366 نفر در مراکز روزانه هستند و تعدادی نیز خدمات مستمری و بیمه‌ای دریافت می‌کنند.

این مسئول فعالیت یک مرکز برای بیماران ناقص‌الرشد را از جمله فعالیت بهزیستی استان برای خدمات به این بیماران عنوان کرد و یادآور شد: یک مرکز حمایت شده و تولیدی و کارگاه آموزشی بیماران روانی نیز در لاهیجان فعالیت دارد.

وی مجموع مراکز نگه‌داری بیماران روانی در گیلان را 13 مرکز عنوان کرد و متذکر شد: بیماران روانی از این مراکز خدمات بیمه‌ای، توانبخشی، مستمری و... دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول