اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان جیرفت:

زندان جیرفت 25 زندانی مهریه و ترک انفاق دارد

خبرگزاری فارس: رئیس زندان شهرستان جیرفت گفت: تعداد زندانیانی که به دلیل مهریه و ترک انفاق در زندان شهرستان جیرفت هستند، حدود 25 نفر است.

زندان جیرفت 25 زندانی مهریه و ترک انفاق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین برشان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی ازدواج جوانان در این شهرستان اظهار داشت: بحث فرهنگ‌سازی در این زمینه زمان‌بر است و به مدت طولانی احتیاج دارد.

وی افزود: تسهیلات ازدواج نیز بحثی کشوری است که ما نمی‌توانیم، آنان را مجاب به دادن تسهیلات بیشتر و آسان گرفتن وام‌ها کنیم.

برشان تعداد زندانیانی که به دلیل مهریه و ترک انفاق در زندان شهرستان جیرفت هستند، حدود 25 نفر ذکر و تصریح کرد: با وجود فرهنگ‌سازی‌هایی که از طریق رسانه‌ها و مطبوعات ایجاد می‌شود، اما هنوز در زندان‌های ما افرادی به جرم ترک انفاق و مهریه حضور دارند.

وی ابراز داشت: پیشنهاد می‌شود با کمک خود مردم تلاش کنیم تا در روستاها و محله‌ها با حضور بزرگان و معتمدان یک صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شود تا به هزینه ازدواج جوانان اختصاص یابد.

نماینده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: تشویق جوانان به ازدواج باید از طریق رسانه‌ها و جراید بیشتر شود.

حسن اسکندری عنوان کرد: همچنین از طریق سیستم بانکی تسهیلات لازم برای ازدواج جوانان باید فراهم شود تا در ابتدای زندگی دچار مشکل نشوند.

وی اظهار داشت: مسئولان باید در برگزاری ازدواج‌ آسان پیش‌قدم شوند تا به عنوان الگویی مناسب برای مردم مطرح شوند.

اسکندری بیان داشت: باید آمار دقیقی از قشر جوان شهرستان جیرفت تهیه شود تا بتوانیم، بررسی‌های لازم را در این زمینه به نحو مطلوب‌تری انجام دهیم.

مسئول امور فرهنگی دانشگاه پیام‌نور واحد جیرفت همچنین در این جلسه اظهار داشت: تشکیل کارگاه‌های آموزشی ویژه ازدواج جوانان با عنوان «قناعت و ساده‌زیستی» در این دانشگاه برگزار شده است.

فاطمه‌سادات موسوی‌ساردو خاطرنشان کرد: باید به جوانان توصیه شود تا به دنبال کارهایی باشند که استعداد و توان آن را دارند و تنها به دنبال اشتغال در رشته دانشگاهی خود نباشند.

وی افزود: همه‌ساله نیز در دانشگاه پیام‌نور واحد جیرفت جشن ازدواج دانشجویی در راستای ایجاد فرهنگ ساده‌زیستی و قناعت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول