اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار در کرج آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: چهارمین سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار صبح امروز در کرج آغاز به کار کرد.

سمینار ملی توسعه پایدار روش‌های آبیاری تحت فشار در کرج آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، معاون دفتر توسعه روش‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در این مراسم گفت: این سمینار با محوریت مدیریت و نگهداری و با همکاری معاونت آب و خاک و موسسه فنی مهندسی تحقیقات کشاورزی در کرج برگزار شد.

علی گرجی ادامه داد: این سمینار در نظر دارد تا با استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان و تأمین کنندگان لوازم و تجهیزات آبیاری، روش‌های نوین آبیاری را ترویج دهد.

وی افزود: بهره‌برداری درست از منابع آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف آب در تأمین این مهم نیز بسیار موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید روش‌های نوین آبیاری را به کشاورزان آموزش داد و با ارائه تجهیزات نوین آنان را تشویق به استفاده از روش‌های جدید کرد گفت: امروز دیگر روش‌های قدیمی در کشاورزی پاسخگو نیست و باید با استفاده از روش‌های نوین صنعت کشاورزی را رشد و توسعه بیشتر رسانید.

گرجی نقش مدیریت بهره‌برداری و نگهداری در بهره‌وری آب، مدیریت و نگهداری و پایداری سیستم،‌ارائه تجربیات در زمینه مدیریت بهره‌برداری و نگهداری در پروژه‌های بزرگ آبیاری تحت فشار را از جمله موضوعاتی مطرح کرد که در این سمینار طرح خواهد شد.

وی آبیاری دقیق و اتوماسیون در مدیریت بهره‌برداری و نگهداری آب، نقش آموزش و ترویج و تأثیر کیفیت منابع آب و خاک بر مدیریت بهره‌برداری و نگهداری را از دیگر مهم‌ترین موضوعاتی عنوان کرد که در این سمینار طرح می‌شود.

معاون دفتر توسعه روش‌های نوین آبیاری متذکر شد: کارشناسان و محققان با حضور در این سمینار و انتقال تجربیات و روش‌های موفق خود در نظر دارند تا صنعت کشاورزی و روش‌های آبیاری نوین را آموزش و ترویج داده و راهکارهای اساسی را به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر بررسی نمایند.

گرجی خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر بتوانیم در انتقال تجربیات و دانش خود در زمینه کشاورزی پررنگ‌تر عمل کنیم می‌توانیم آسیب‌های موجود در بخش کشاورزی را زودتر شناسایی کرده و به سمت توسعه و پیشرفت کشاورزی پیش برویم.

به گفته وی در حاشیه این سمینار نمایشگاه لوازم و تجهیزات آبیاری نیز برپا می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول