اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی:

بخش کشاورزی سبب اشتغال 23 درصدی در کشور شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: بر اساس آمار‌های موجود، بخش کشاورزی در کشور سبب اشتغال 23 درصدی و صادرات 31 درصدی غیرنفتی شده است.

بخش کشاورزی سبب اشتغال 23 درصدی در کشور شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن موحدیان عطار ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر یک مدیریت مالکانه در بخش کشاورزی اعمال می‌شود، اظهار کرد: البته مسئولان فعال در این حوزه باید نسبت به اعمال تغییرات مورد نیاز در این زمینه برای توسعه کشاورزی اقدام کنند.

وی به ضرورت تبدیل شدن فضای مدیریت مالکانه به مدیریت عالمانه در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: تحقق این موضوع به بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف کشاورزی کمک می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه البته یک مدیریت عملی باید بر روی فعالیت‌های کشاورزی ایجاد شود، تصریح کرد: مهندسی کردن فرایند تولیدات کشاورزی در کشور یک استراتژیک و برنامه‌ای کلان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهندسی سازی فرایند‌های تولید و خدمات در بخش کشاورزی از مهم‌ترین اهداف و رویکرد‌های این سازمان است، اضافه کرد: بر اساس آمار‌های موجود بخش کشاورزی سبب 23 درصد اشتغال، 31 درصد صادرات غیرنفتی و تأمین بیش از 80 درصد منابع خام صنایع تبدیلی شده است.

موحدیان عطار با بیان اینکه همچنین بخش کشاورزی کشور سبب برطرف شدن 94 درصد نیاز غذای مردم شده است، تاکید کرد:  اما در حال حاضر تنها پنج درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های اقتصادی کشور شامل کشاورزی، صنعت و خدمات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین تشکل تخصصی غیر‌دولتی در کشور با برخورداری از بیش از 150 هزار مهندس عضو با مدرک کارشناسی و بالاتر و بیش از شش هزار و 500 عضو حقوقی در سراسر کشور نسبت به اجرای طرح جامع مهندسی فرایند تولیدات کشاورزی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول