اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

آمادگی کامل تبادل ارتباط همه‌جانبه با اسپارتای ترکیه را داریم

خبرگزاری فارس: استاندار همدان در دیدار با استاندار اسپارتای ترکیه گفت: آمادگی کامل تبادل ارتباط همه‌جانبه با اسپارتا را داریم.

آمادگی کامل تبادل ارتباط همه‌جانبه با اسپارتای ترکیه را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در دیدار با استاندار اسپارتا و شهرداران وی، ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات، اظهار کرد: قطعاً این دیدارها و بازدیدهای مشترک موجب نزدیکی و تعامل هر چه بیشتر بین دو استان همدان و اسپارتا می‌شود.

وی ضمن اشاره به سابقه تاریخی همدان و اسپارتا در زمینه دوستی با یکدیگر، عنوان کرد: سوابق تاریخی و فرهنگی و نیز مشترک بودن اسلام بین ایران و ترکیه می‌تواند زمینه‌ای برای تعامل بیشتر باشد چرا که منافع اقتصادی بین این دو اقتضای ارتباط بیشتر را ایجاد می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه اسپارتا و همدان در دنیای امروز نیز دارای منافع مشترکی هستند، گفت: این حضور و بازدیدهای متقابل سبب آشنایی بیشتر هر دو استان با توانمندی‌های استان‌ دیگر می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی نیازهای خود را برطرف کند، تصریح کرد: دهکده جهانی شدن نیازمند تعامل و ارتباط بیشتر بین کشورها است.

آزاد با بیان اینکه ایران کشوری گسترده و با امکانات وسیع است، افزود: ترکیه نیز این ویژگی‌ها را دارا است و هر دو کشور دارای نیازمندی‌هایی هستند که می‌توانند با تعامل با یکدیگر این نیازها را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تجارت بین اسپارتا و همدان از 10 میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار در سال افزایش پیدا کرده که تداوم این مهم میسر نیست مگر با استمرار مراودات بیشتر.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سال 88 هیئتی از همدان به استان اسپارتا اعزام شد که بر این اساس همدان با توانمندی‌های این استان و استان‌های همجوارش آشنا شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از قبول دعوت همدان توسط هیئت ترکی اسپارتا، ابراز کرد: این بازدیدها نیز سبب آشنایی بیشتر اسپارتا با توانمندی‌های استان همدان می‌شود.

آزاد با اشاره به تعاریف عنوان شده از ویژگی‌های استان اسپارتا، گفت: این تعاریف شباهت‌های بین دو استان را نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌‌های استان همدان، این استان را جزو پنج استان فرهنگی و توریستی همدان معرفی کرد و افزود: شهرنشینی در همدان که با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از آن یاد می‌شود، به دوران مادها بازمی‌گردد.

استاندار همدان با اشاره به پتانسیل کشاورزی همدان در تولید محصولات، عنوان کرد: برخی تولیدات کشاورزی همدان در دنیا منحصر به فرد است و در این استان نیز تفاوت بین فصول کاملاً مشخص و تفکیک شده است چون آب و هوای مشخصی در فصل‌های مختلف سال دارد که این مزیت سبب شده از استان‌های گردشگری کشور باشیم.

وی با اشاره به جاذبه غارآبی علیصدر همدان به پتانسیل‌ها دیگر  همدان در زمینه‌های فرهنگی و وجود مقبره بزرگانی چون بوعلی‌سینا و باباطاهر در همدان اشاره کرد.

آزاد با بیان اینکه امسال 2 میلیون مسافر و گردشگر از استان همدان بازدید کرده‌اند عنوان کرد: صنایع دستی، چرم، منبت، فرض، قالی و سفال و سرامیک همدان در دنیا دارای جایگاه است.

وی با اشاره به معادن سلیس و سنگ‌های قیمتی و معدنی همدان عنوان کرد: وجود این ذخایر سبب شده طی پنج سال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش معدن در همدان 9 برابر شود.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش‌های خودروسازی، سیمان، فولاد، پتروشیمی، گردشگری و صنایع را دارد، گفت: در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی تاجران، سرمایه‌گذاران و بزرگان همدانی نیز تمایل به سرمایه‌گذاری در استان اسپارتا و آژانس مدیترانه غربی را دارند.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم تعامل بیشتر بین دو استان در زمینه روابط تجاری و اجتماعی و فرهنگی و... تأکید کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول