اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

فارس می‌تواند مرکز تبادلات تجاری با هندوستان باشد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: فارس می‌تواند مرکزی برای تبادلات تجاری بین ایران و هندوستان باشد.

فارس می‌تواند مرکز تبادلات تجاری با هندوستان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در دیدار با سفیر کشور هندوستان در ایران، با اشاره به سابقه فرهنگی و تاریخی استان فارس، اظهار داشت: فارس در جاذبه‌های گردشگری، جایگاه نخست ایران را در اختیار دارد و در مورد راه‌اندازی تورهای گردشگری نیز می‌توانیم همکاری خوبی با هندوستان داشته باشیم.

وی به قابلیت‌های فارس در زمینه کشاورزی اشاره کرد و با بیان علاقمندی این استان به فعالیت بیشتر در مورد صنایع تبدیلی، روش‌های نوین آبیاری و گیاهان دارویی از سفیر هندوستان در ایران دعوت کرد با توجه به مشکل چند ساله خشکسالی در فارس، در زمینه تولید محصولات کشاورزی کم‌آب، با بخش کشاورزی این استان مذاکره داشته باشد.

استاندار فارس به ظرفیت‌های ممتاز این استان در زمینه پزشکی اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود بهترین جراحان و سومین مرکز پیوند اعضای دنیا در شیراز، شهرک سلامت شامل بیمارستان‌ها و کلینیک‌های مختلف، مرکز پیوند خلیج فارس و هتل برای اقامت همراهان بیمار، طراحی شده و در دست اجرا است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، فعالیت مشترک با هندوستان، در زمینه توسعه انرژی‌های نو را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: با توجه به این که فرودگاه شیراز سومین فرودگاه بزرگ کشور است، برقراری پرواز مستقیم میان هندوستان و شهر شیراز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

صادق عابدین شیراز را دارای قابلیت تبدیل شدن به بندر خشک دانست و با یادآوری ارتباط ریلی استان فارس با راه آهن سراسری ایران و نزدیکی به بندر شهید رجایی، تصریح کرد: فارس می‌تواند مرکزی برای تبادلات تجاری بین ایران و هندوستان باشد.

وی با بیان این که بخش عمده صنعت گاز ایران در استان فارس قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به این که هندوستان یکی از مصرف کنندگان گاز است می‌تواند در صنعت مایع‌سازی گاز در ایران همکاری و مشارکت داشته باشد.

استاندار فارس ادامه داد: بهترین خاک نسوز دنیا در شهر آباده در استان فارس قرار دارد و با توجه به این که دو کارخانه بزرگ کاشی در این استان در حال احداث است، بیان داشت: هندوستان می‌تواند در زمینه گسترش این صنعت در فارس همکاری کند.

در این دیدار دی پی سریواستاوا D.P.Srivastv، سفیر هندوستان در ایران با ابراز خشنودی از حضور در شیراز و ملاقات با استاندار فارس، ابراز امیدواری کرد این دیدار تاثیر خوبی در توسعه روابط دو جانبه میان دو کشور بزرگ ایران و هندوستان داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول