اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل تأکید کرد

توانمندی اتاق اردبیل با شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنعت، معدن و بازرگانی استان اردبیل گفت: شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی در اتاق اردبیل آثار مثبت و مطلوبی را در پیشبرد اهداف اقتصادی استان اردبیل به همراه داشته است.

توانمندی اتاق اردبیل با شکل‌گیری کمیسیون‌های تخصصی

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اتحادیه صادرکنندگان تولیدات صنعتی استان اردبیل از سال 89 شکل گرفته و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تلاش می‌کند تا قانون بهبود فضای کسب و کار را با ساماندهی تشکل‌های بخش خصوصی انجام دهد.

وی مسئولیت اتاق را در ساماندهی و حمایت از تشکل‌های متعدد سنگین توصیف کرد و گفت: هم اکنون در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل به عنوان زیر مجموعه این اتاق 12 اتحادیه شکل گرفته که اتحادیه صادرکنندگان تولیدات صنعتی، کشاورزی، صادرکنندگان استان و اتحادیه‌های دیگر با اعضای مشخص و الگوی انتخاباتی معلوم فعالیتی حقیقی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل بیان داشت: لازمه فعالیت اتاق شکل‌گیری تشکل‌های زیر نظر اتاق در قالب فعالیت‌های صنعتی معدنی تجاری و بازرگانی است که ما در این کمیسیون‌ها مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را مورد ارزیابی قرار داده و در حقیقت نیازمندی‌ها و پیام‌های بخش را به رئیس و دبیر اتاق منتقل می‌کنیم.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: اتحادیه صادر کنندگان تولیدات صنعتی دارای اعضای حقیقی و حقوقی بوده و جمع‌بندی نظرات و مطالبات خود را به مرجع ارجاعی و اتاق انتقال می‌دهند تا در یک راهبرد مشخص کارها به صورت مستمر صورت بگیرد.

پیرموذن گفت: 78 عضو حقیقی و حقوقی از خدمات اتحادیه بهره‌مند می‌شوند و ما سعی کردیم کلیه تولیدکنندگان واحدهای صنعتی را از این ظرفیت قانونی بهره‌مند کنیم.

وی فعالیت کمیسیون تجارت گمرک و بیمه را نیز یادآور شد و افزود: در این کمیسیون مشکلات بیمه‌ای و گمرکی به همراه برخی مشکلات مالیاتی تولید کنندگان و صادرکنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به برطرف شدن آنها اقدام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به اولویت فعالیت کمیسیون‌های کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و گفت: ما بدون اعمال سلیقه از اساتید دانشگاه‌ها دعوت می‌کنیم در کمیسیون‌ها حضور یابند تا بتوانیم از تجارب و دانش این افراد استفاده کنیم.

این مسئول در پایان سخنان خود اتاق اردبیل را در شکل‌گیری و فعال کردن کمیسیون‌ها اتاقی الگو در سطح کشور توصیف کرد و  افزود: در قالب این کمیسیون‌ها سعی می‌کنیم از توانمندی و ظرفیت ‌دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی استفاده کنیم تا تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به شکل مطلوب باشد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول