اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری:

10 میلیارد ریال مطالبات عقب مانده داریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: میزان مطالبات عقب‌افتاده این شرکت از مشترکین دولتی و غیردولتی افزون بر 10 میلیارد ریال است.

10 میلیارد ریال مطالبات عقب مانده داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر یزدانی پیش از ظهر امروز در نشست شورای معاونین این شرکت، اظهار داشت: طرح‌های در دست اجرای این شرکت باید در موعد مقرر به پایان برسند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند تا نوسانات قیمت‌های مصالح در بازار تاثیر منفی در روند اجرای طرح‌ها بوجود نیاورد.

وی افزود: این در حالی است که به دلیل کمبود اعتبارات، این طرح‌ها نه تنها به موقع انجام نمی‌شوند بلکه با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

یزدانی در ادامه میزان مطالبات عقب‌افتاده این شرکت از مشترکین دولتی و غیردولتی تا پایان مرداد ماه سال 90 را افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان بخش‌های دولتی 50 درصد و بخش‌های خانگی نیز 50 درصد این مطالبات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه درصد وصول مطالبات در استان نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم انبوه مطالبات شرکت آبفا از مشترکین، پرداخت به موقع این مطالبات می‌تواند در کیفی‌سازی تاسیسات آب و ارائه خدمات مطلوب‌تر موثر باشد.

یزدانی با اشاره به تأثیر خشکسالی‎ها بر منابع آب‌های زیرزمینی، گفت: خشکسالی یکی از پدیده‌های جوی است که بخش‌های مختلف محیطی را در طول دوره حاکمیت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه خشکسالی جزو‌ بلایای طبیعی نامحسوس است، گفت: کاهش ذخایر آب سطحی شامل کاهش ذخایر مخازن سدها، خشک شدن چشمه‌ها و قنات‌ها، پیشروی بیابان، کاهش پوشش گیاهی، افت سطح آب زیرزمینی، خشک شدن مراتع، کاهش نفوذپذیری خاک، کاهش آب رودخانه‌ها، مشکلات اقتصادی اجتماعی، مهاجرت کشاورزان و خالی شدن روستاها از جمله پیامدهای خشکسالی است.

یزدانی اضافه کرد: تاثیر منفی خشکسالی بر سفره‌های آب زیرزمینی به ویژه در مناطق خشک که مقدار بارندگی در سال‌های مختلف به طور طبیعی متفاوت است و عمدتا دارای دوره خشکی طولانی است، محسوس‎تر است.

وی با بیان اینکه تغذیه منابع آب زیرزمینی به وسیله نفوذ آب حاصل از بارش به لایه‌های زیرین صورت می‌گیرد، گفت: در سال‌هایی که میزان بارش‌ها کم است این کمبود به طور مستقیم بر سطح آب سفره‌های زیرزمینی تاثیر می‎گذارد، چرا که از یک طرف آب ورودی به این منابع و تغذیه آن کاهش می‌یابد و از طرفی با توجه به کاهش منابع آب سطحی وابستگی افراد برای رفع نیازها به منابع آب زیرزمینی بیشتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در نتیجه این اقدام برداشت از منابع افزایش می‌یابد و اگر این برداشت‌ها به صورت منطقی کنترل نشود خسارات جبران‌ناپذیری به منابع آب زیرزمینی وارد می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول