اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

گیوی 1500 هکتار باغ سنتی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: شهرستان کوثر و مرکز این شهرستان بیش از یک هزار و 500 هکتار باغ سنتی دارد که برای مدرن‌سازی آن اقدام لازم صورت گرفته است.

گیوی 1500 هکتار باغ سنتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس ساداتی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و طرح‌های توسعه‌ای شهرستان کوثر اظهار داشت: شهرستان کوثر به رغم سابقه طولانی متاسفانه از طرح تفصیلی بی‌بهره است و ما در توسعه حقیقی در بخش صنعت و کشاورزی با تنگناها و مشکل واگذاری زمین مواجه هستیم در حالی که برای جذب سرمایه‌گذار باید معافیت‌های مالیاتی و برخی امتیازات و تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و معرفی قابیلت‌های گردشگری و کشاورزی منطقه بی‌بدیل بوده است، خاطرنشان کرد: ما در طرح توسعه گردشگری این خطه نیاز به ایجاد تله‌کابین در مسیر اطراف سد گیوی تا یخگان را داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی علاوه بر ایجاد سایت توسعه گردشگری احداث مجتمع خدمات رفاهی و احیای آثار تاریخی نظیر حمام سنگی را شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان کوثر از راه‌اندازی دفتر سرمایه‌گذاری در کوثر با هدف جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و یادآور شد: 20 درصد پروژه جاده جایگزین سد کوثر باقی مانده است که امیدواریم با تکمیل آن و آبگیری سد یک توسعه حقیقی را شاهد باشیم.

رئیس ساداتی از توسعه مدرن باغات در منطقه لیکوان به مساحت 2 هزار هکتار خبر داد و گفت: ما اگر بتوانیم از شکل سنتی باغداری و کشاورزی را به سمت مکانیزه حرکت دهیم شاهد توسعه 8 هزار و 500 هکتار باغ مکانیزه با کشت محصولات متنوع گردو، به، شلیل، هلو و سیب خواهیم بود.

این مسئول در خصوص پرداخت تسهیلات برای متقاضیان مسکن مهر نیز عنوان کرد: تا سقف 25 میلیون تومان پرداخت این تسهیلات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان کوثر در پایان سخنان خود همچنین ضرورت توسعه صنایع تبدیلی، تولید صیفی‌جات، قارچ و گیاهان زینتی را خاطرنشان کرد و بیان داشت: با این امر امیدواریم یک توسعه همه جانبه را در منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول