اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی شهرستان نکا:

آمادگی راه‌اندازی روستا مهد هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان نکا گفت: هر روستایی که علاقمند باشد و مسئولان محلی شخص را به ما معرفی کنند، آمادگی راه‌اندازی روستا مهد را داریم.

آمادگی راه‌اندازی روستا مهد هستیم

سید حسین کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا بیان داشت: در حال حاضر 17 روستا مهد و چهار مهد شهری در شهرستان نکا فعالیت می‌کنند که 800 کودک در آنجا آموزش می‌بینند.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و استقبال خانواده‌ها تعدادی پیش‌دبستانی نیز در مهد کودک در نظر گرفته شده که آموزش‌های لازم در این زمینه نیز ارائه می‌شود.

کاظمی، آموزش نماز، حفظ قرآن و... را از جمله مسائلی دانست که در تربیت فرزندان موثر است تا کودکان با باورهای دینی ما آشنا شوند و این مسئله باید مورد توجه ما قرار گیرد.

این مسئول یادآور شد: و افزود: کودک حقوقی بر گردن ما دارد که باید آنها را ادا کنیم و مهم‌ترین حق آنها این است که در پرورش کودکان خود کوتاهی نکنیم.

کاظمی درباره ارائه غذای گرم در مهدکودک‌ها نیز خاطرنشان کرد: غذای گرم در کنار آموزش‌ها وجود دارد که شرایط مالی و شهریه آن برعهده مهدهاست.

رئیس بهزیستی شهرستان نکا همچنین از وجود یک روستا مهد حاشیه در منطقه عباس‌آباد نکا خبر داد و گفت: برای منطقه پرخطر عباس آباد نکا یک روستا مهد حاشیه در نظر گرفته شده که 50 کودک عباس‌آبادی از این مهد استفاده می‌کنند و همچنین یک وعده غذای گرم نیز با هزینه بهزیستی در اختیارشان قرار داده می‌شود.

کاظمی ادامه داد: برای نخستین بار 20 کودک پیش دبستانی در روستا مهد حاشیه ما ثبت‌نام شدند که هزینه بر اساس توان خانواده است.

وی اضافه کرد: چهار مربی در مهد حاشیه بکارگیری شدند.

این مسئول بیان داشت: حداقل هزینه در مهدهای حاشیه 35 هزار تومان است که براساس نیاز محله عباس‌آباد و براساس وضعیت مالی مردم پرداخت و بقیه توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

کاظمی با اشاره به نیاز شهرستان به روستا مهدها و وجود مهد در روستاها اذعان داشت: نیاز شهرستان به روستا مهد احساس می شود و تلاش داریم هر درخواستی که داشته باشیم براساس شرایط محلی این امر صورت گیرد و این در جلسات متعدد با دهیاران تذکر داده شده تا نسبت به این امر اقدام کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان نکا در پایان اذعان داشت: هر روستایی که علاقمند باشد و مسئولان محلی شخص را به ما معرفی کنند آمادگی راه‌اندازی روستا مهد را داریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول