اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شوش:

کشاورزان یک ماه دیر‌تر کشت کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شوش اعلام کرد: کشت پاییزه محدودیت کشت ندارد اما کشاورزان لازم است یک ماه دیر‌تر اقدام کنند.

کشاورزان یک ماه دیر‌تر کشت کنند

عبدالرضا سعیدی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: ‌در کشت پاییزه هیچ محدودیت کشتی برای کشاورزان شهرستان وجود نخواهد داشت اما بر‌اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان هوا‌شناسی، بارندگی امسال در این شهرستان آذر ماه آغاز می‌شود.

وی گفت: مقدار آبی که از سد سیمره اخیرا‌‌ رها سازی شده و حدود 300 تا 350 میلیون مترمکعب آب مازاد بر ذخیره دارد را می‌توان در فصل جدید کشاورزی استفاده کرد و کشاورزان از این آب مازاد‌‌ رها شده می‌توانند برای کشت پاییزه خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنند.

فرماندار شوش اظهار داشت: قرار است روزانه بین 60 تا 70 متر مکعب آب‌‌ رها شده به پشت سد کرخه برسد و در صورت تحقق این امر، مشکلی برای کشت پاییزه با وجود بارندگی‌های این فصل وجود نخواهد داشت.

سعیدی نیا به کشاورزان شهرستان شوش توصیه کرد: کشاورزان آغاز کشت خود را یک ماه به عقب موکول و در آذر ماه اقدام به کشت کنند تا مشکل کمبود آب برایشان پیش نیاید.

وی یادآور شد: برای رفع آب مورد نیاز کشاورزی به جز آب‌‌ رها شده از پشت سد، از چاه‌های حفر شده در دوران خشکسالی نیز استفاده می‌شود و بنا به درخواست متقاضیان تعداد حلقه‌های چاه معین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، رودخانه کرخه 5 سال است که با بحران کم آبی روبه رو است. در تابستان 91 نیز ممنوعیت کشت برای کشاورزان حوزه این رودخانه اعلام شد. استاندار خوزستان نیز پیش از این گفته بود وضعیت حوزه کرخه به آبگیری سد سیمره در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام مرتبط است. در سال آبی 91، رودخانه کرخه با 86 درصد کاهش آورد روبه‌روست و تاکنون فقط 14 درصد آورد سال‌های نرمال تأمین شده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول