اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

نگذاریم دود سوءمدیریت‌ها به چشم نظام و مردم برود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی را وسیله‌ای برای خدمت دانست و گفت: نباید اجازه داد نظام جمهوری اسلامی و مردم از سوءمدیریت‌ها آسیب ببینند.

نگذاریم دود سوءمدیریت‌ها به چشم نظام و مردم برود

 به گزارش خبرگزاری فارس از دنا حجت‌الاسلام سید محمد مهدی قاسم‌زاده عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان دنا عنوان کرد: هرچه داریم از قرآن و نهج‌البلاغه است چراکه ما پیرو مکتب امیرالمؤمنین (ع) هستیم و می‌دانیم مقام و قدرت زوال‌پذیر هستند و تنها قدرت خداوند است که باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه مسئولیتی که در اختیار هر یک از ما قرار گرفته تودیع و معارفه‌ای در پیش خواهد داشت، عنوان کرد: مسئولیت‌ها تنها برای خدمت است و ارزش دیگری ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا اظهار کرد: کسی که حاکم مطلق است خدای متعال بوده و آن چیزی که باقی می‌ماند اخلاق و رفتار و ثمره کار ما خواهد بود و از دیدگاه امیرالمومنین (ع) این مسئولیتی که به ما داده شده امانتی بیش نیست.

امام جمعه دنا تصریح کرد: تصدی مسئولیت در جمهوری اسلامی به عنوان وسیله‌ای برای خدمت به خلق خدا در رسیدن به خدا بوده چراکه عده‌ای در جبهه جان خود را دادند تا دین و اسلام و نظام و خط شهدا بماند و آنها در جبهه جنگ توانستند این مسئولیت را ادامه دهند و از مسئولیت سر باز نزنند.

وی یادآور شد: اگر توان زیر بار رفتن این مسئولیت‌ها را نداریم نباید مسئولیت بپذیریم و تا فرماندهی اجازه ندهد نباید سنگر را خالی کنیم چراکه نفرین شده کسی که شایستگی و لیاقت در نظام جمهوری اسلامی را ندارد و مسئولیت بپذیرد و اگر شایستگی ندارد باید کنار رود تا دیگران از این تنگه به درستی حفاظت کنند.

وی با اشاره به جمله امام راحل به استاندار کربلا گفت: امام راحل به استاندار کربلا فرمودند «کاری کنید وقتی رفتید مردم گریان بشوند نه اینکه مردم التماس کنند که کی می‌روید» و باید رضایت خدا و خلق خدا را در مدیریت‌ها حاصل کنیم.

قاسم‌زاده گفت: باید فرمایشات قرآن و نهج‌البلاغه و رهنمودهای رهبری و ولی‌فقیه را نصب‌العین خود قرار دهیم چراکه وقتی بخواهیم رضایت خدا را کسب کنیم کسی زیر بار این مسئولیت نمی‌رود.

امام جمعه دنا خاطرنشان کرد: مردم انتظار ندارند که فقط جابه‌جایی افراد صورت بگیرد بلکه مردم انتظار پیاده کردن احکام و فرامین دینی در مساجد و در اماکن عمومی را دارند.

وی تصریح کرد: مردم انتظار داشتند که ارزش‌ها به جای رژیم منفور بیاید و مردم انتظار دارند که مسئولین با ایمان تصدی قدرت و ریاست را بر عهده بگیرند و مردم انتظار داشتند که دولت اسلامی شده و قوه مجریه و نهادها اسلامی شوند.

امام جمعه دنا یادآور شد: چه‌قدر ما شهید و جانباز و هزینه‌ها دادیم تا اسلام در زندگی ما جاری شود و بین مسئولین نظام جمهوری اسلامی و نظام گذشته فرقی وجود داشته باشد، پس مسئولیت سنگین بوده و هدف والاست.

قاسم‌زاده ادامه داد: ما جانشین شهدا هستیم در زمان گذشته هدف فقط این بود که حقوق بگیرند و مزایایی داشته باشند و اکنون باید مسئولین نظام جمهوری اسلامی هدفی جز خدمت به نظام نداشته باشند.

وی ادامه داد: هر کس که بین خودش و خدای خودش را اصلاح کند و ارتباط با خدا داشته باشد خدا هم رابطه بین خود و او را اصلاح می‌کند و در همه حال مترصد باشیم نخست رضایت خدا بعد رضایت مردم را کسب کنیم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: اهداف نظام و اسلام و انقلاب این بود که مسئولین که این مسئولیت‌ها را می‌گیرند هدفشان خدمت به مردم و رضایت مردم باشد و اگر غیر از این باشد دود آن به چشم نظام و مردم می‌رود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول