اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

دولت برای رفع مشکل گرانی چاره اندیشی کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری از دولت خواست برای رفع مشکلات اقتصادی و گرانی در بازار چاره اندیشی کند.

دولت برای رفع مشکل گرانی چاره اندیشی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران به موضوع طرح دریا اشاره کرد و ضمن تقدیر از عملکرد مسئولان در برگزاری طرح‌های دریا اظهار داشت: مسئولان از هم اکنون به فکر جمع‌بندی عملکردشان از طرح دریا باشند و نقاط ضعف را شناسایی و نسبت به رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با انتقاد از این موضوع که بحث طرح دریا پس از اتمام در سال جاری تا نزدیک شدن به زمان طرح دریایی بعدی در استان رها می‌شود، تاکید کرد: نخبگان و دست‌اندرکاران باید از هم اکنون نسبت به اجرای درست طرح بعدی دریا دغدغه داشته باشند.

قاسمی ادامه داد: بسیاری از طرح‌های دریایی موجود در مازندران مورد رضایت افراد مذهبی و خانواده‌های شهدا و تعداد زیادی از خانواده‌های عادی نبود.

این مسئول با اشاره به آمار ارائه شده حضور 20 میلیون مسافر در مازندران توسط مسئولان بیان داشت: بررسی دقیق از حضور مسافران انجام شود که آیا با وجود 20 میلیون مسافر در وضع فرهنگی و معیشتی مردم استان مازندران تغییری ایجاد شده است.

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: مسئولان باید به مردم درباره خروجی 20 میلیون مسافر گزارش مناسبی ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و تاکید کرد: حضور پلیس در جامعه ارمغان آورنده نظم و امنیت است و جامعه بدون پلیس دچار هرج و مرج می‌شود و باید از عملکرد نیروی انتظامی به خاطر ایجاد نظم و تلاش شبانه‌روزی در جامعه تقدیر و تشکر کرد.

قاسمی در ادامه به موضوع جنگ نرم و حربه‌های که دشمنان اسلام برای به انزوا کشیدن اسلام به کار می‌برند اشاره کرد و گفت: دشمن با زور آزمایی در جنگ سخت موفق به از پای در آوردن ایران اسلامی نشد و در جبهه جدید از تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی قصد دارد ملت مسلمان ایران را به نابودی بکشاند.

این مسئول اضافه کرد: در تهاجم فرهنگی جدید دشمن به اعتقادات ما حمله ور شد و اسلام‌ستیزی و دین‌ستیزی را در برنامه کاری خویش قرار داد.

امام جمعه موقت ساری در تذکر جدی به ایادی غرب بیان داشت: ما به دشمنان اعلام می‌کنیم ما در مکتب امام حسین(ع) درس گرفتیم و نخواهیم گذاشت دوران امام حسن(ع) دیگر تکرار شود.

وی ادامه داد: در مکتب حسین(ع) درس گرفتیم که زیر بار ظلم و ستم نرویم و اگر فردی به مقدسات ما توهین کند تمام هستی مان را فدای اسلام می‌کنیم.

قاسمی به موضوع  تحریم دشمنان علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: کشور ما برای اولین بار نیست که تحریم را تجربه می‌کند، ولی مسئولان باید نسبت به برخورد مناسب با تحریم برنامه ریزی جدی داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: دولت نباید در قبال مسئولیتی که در قبال مردم و بازار دارد شانه خالی کند و مردم از دولت ارزشی توقع دارند که نسبت به گرانی‌های اخیر تدابیر مناسبی اتخاذ کند.

این مسئول با اشاره به اعتماد مردم به دولت یادآور شد: دولت به خاطر شعار ارزشی و حمایت از مردم روی کار آمد و الان در موقعیت حساس اعلام کند که بازار ارز به من مربوط نیست، گرانی ارز به من ارتباطی ندارد و شانه خالی کردن دولت در این مقطع حساس درست نیست.

وی ادامه داد: دولت باید افسار این مرکب وحشی شده گرانی  را به دست بگیرد و با کمک سایر قوا نسبت به ساماندهی بازار اقدام کند زیرا که با افزایش کالا‌ها در کشور اکثر اقشار ضعیف جامعه در فشار هستند.

این مسئول افزود: مردم ما توقع دارند که هر وقت نظام از مردم کمک خواست مردم در صحنه حاضر بودند در گرانی‌ها اخیر دولت به کمک اقشار مختلف جامعه بایید و نسبت به ثباتی ایجاد شده در بازار برنامه مناسبی اتخاذ کند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه تاکید کرد: اگر مسئولان قبل از به وجود آمدن اینگونه بی‌ثباتی دست به دست هم می‌دادند اکنون شاهد اینگونه مشکلات در بازار نبودیم.

قاسمی با اشاره به علاقه مردم به نظام تاکید کرد: بازاریان و مردم ما با حرف‌ها و شعار مردم وارد میدان نمی‌شوند، زیرا که بازاریان ما نیز مثل سایر اقشار مردم به فکر حفظ نظام و ارزش‌های دینی هستند.

این مسئول اضافه کرد: مردم ما در برابر تحریم‌ها به خوبی ایستادگی می‌کنند، زیرا که هدف ملت ایران به دنبال زنده کردند آرمانها انقلاب اسلامی ایران هستند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه با اعلام اینکه مردم مسلمان ایران به فکر ارزش‌های دینی و الهی هستند، تاکید کرد: مردم ما در راستای حفظ ایران اسلامی مدیران ناکارآمد را قبول ندارند.

وی اضافه کرد: مردم ما مدیرانی را که نتوانند در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کنند را تحمل نمی‌کنند.

قاسمی با درخواست از دولت بیان داشت: دولت تلاش کند تا نسبت به بی‌ثباتی اخیر ایجاد شده در بازار برنامه مشخصی را مدون کند تا از این موقعیت ایجاد شده مردم ایران به خوبی گذر کنند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه با تاکید بر پیروی همه جانبه مردم و مسئولان نظام از ولایت مطلقه فقیه تاکید کرد: ما در مملکتی حضور داریم که امام حسین(ع) رهبر ما بود و پیروی از ولایت فقیه نیز در برنامه‌ اساسی روز مره ما قرار دارد و همه مسئولان نظام نیز باید تابع ولایت فقیه باشند.

انتهای‌ پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول