اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس استان اردبیل خبر داد

افزایش 136 درصدی جرایم اینترنتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: جرایم اینترنتی و وقوع برخی تخلفات در فضای مجازی بیش از 136 درصد در استان اردبیل افزایش یافته است.

افزایش 136 درصدی جرایم اینترنتی در اردبیل

ابراهیم کریمخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: به رغم اینکه ما در سایر جرایم سه درصد کاهش را مواجه هستیم اما در جرایم و تخلفات اینترنتی و فضای مجازی یک رشد حیرت‌آوری را مشاهده می‌کنیم که ضرورت دارد خانواده‌ها به ویژه والدین مراقبت بیشتری از فرزندان و نوجوانان و جوانان خود داشته باشند.

وی به دسترسی آسان نسل امروز به تکنولوژی‌های پیشرفته و ورود به فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: دیگر امروز استکبار با موشک و تجهیزات سنتی درصدد تخریب و به هم زدن نظم و نظام اجتماعی نیست بلکه بزرگترین موشک کارآمد دشمن در فضای مجازی ماهواره، اینترنت و تولید و پخش فیلم‌ها و سی‌دی‌های مبتذل است که بیشتر از تخریب یک ساختمان و یا یک مجموعه فیزیکی ذهن و افکار جوانان ما را مورد هدف قرار داده و اقدام به تخریب و انحراف آن می‌کند.

این مسئول به سنگینی تخریب فضای مجازی و اینترنتی و تجهیزات دیگر در مقایسه با توپ و تانک اشاره کرد و افزود: آنها سعی می‌کنند با به راه انداختن جنگ روانی و شبهه وارد کردن در اخلاق و مسایل تربیتی و تغییر هویت جوانان در درون خانواده‌ها افکار پلید خودشان را پیاده کنند و نکته‌‌های مختلفی از اندیشه و باور جوانان را نشانه رفته‌اند.

کریمخانی ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و والدین را به همراه فرزندانشان یادآور شد و گفت: امروز بسیاری از جرایم در نهایت سکوت و با ورود افراد متخلف به حساب بانکی افراد و دسترسی به رمز آنها صورت می‌گیرد بدون اینکه کوچکترین عمل فیزیکی در کلاهبرداری و سرقت مشاهده شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بخش عظیمی از جرایم به دلیل نبود آگاهی و شناخت جوانان و خانواده‌ها از تبعات و گستردگی آثار زیانبار این تخلفات صورت می‌گیرد و ما یقین داریم با مهارت‌آموزی و اطلاع‌رسانی‌های به موقع می‌توانیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسائی‌ها را برطرف کنیم.

اردبیل رتبه سوم امن‌ترین استان کشور

به گزارش خبرگزاری ارس از اردبیل، فرمانده انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به شعار هفته ناجا به عنوان سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ماست اشاره کرد و اظهار داشت: یقین داشته باشیم که سرمایه اصلی پلیس در برقراری امنیت و آرامش جامعه مردم و ظرفیت‌های اجتماعی است.

کریمخانی به ورود هشت تا 8.5 میلیون مسافر و گردشگر در شش ماهه گذشته به اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: ما با همکاری سایر دستگاه‌ها علیرغم افزایش مسافرت‌ها سعی کردیم هم در حوزه انتظامی و هم ترافیکی یک شرایط مطلوب و مناسبی را در استان مهیا کنیم تا سفرها با کمترین دغدغه صورت گیرد.

وی ابراز داشت: استان اردبیل از لحاظ امنیت و مسایل انتظامی سومین استان امن کشور است و ما سعی می‌کنیم این جایگاه را که میراثی ارزشمند است حفظ و برقرار کنیم.

رئیس پلیس استان اردبیل افزایش 10 درصدی جرایم را امری معقول، منطقی و طبیعی در فراوانی یک جمعیت شهری اعلام کرد و اذعان داشت: ما نه تنها افزایش جرایم را شاهد نیستیم بلکه سه درصد کاهش جرایم را نیز در زمینه‌های مختلف شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول