اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیر کل گردشگری مازندران

فاز نخست مجتمع تفریحی «هوتو» در شرق مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: فاز نخست مجتمع تفریحی - توریستی «هوتو» در شهرستان بهشهر به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست مجتمع تفریحی «هوتو» در شرق مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، فاز نخست مجتمع تفریحی توریستی سبز گستر هوتو که زیر نظر یک گروه 50 نفره از بخش خصوصی اداره می‌شود صبح امروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، فرماندار و معاون فرماندار شهرستان بهشهر، شهردار و اعضای شورای شهر بهشهر، مسئولان ادارات و نهادها و جمعی از شهروندان بهشهری در جوار غارهای تاریخی کمربند و هوتو افتتاح و همزمان فاز دوم این پروژه کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این مراسم با اشاره به ورود حدود 40 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در نوروز و تابستان 91 در استان مازندران، اظهار داشت: اگر قرار است در استان مازندران به یک اشتغال مستقیم و پایدار دست یابیم باید جذب گردشگر داشته باشیم و این مهم با کمک همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

سیف‌الله فرزانه افزود: به عنوان نمونه برای ساخت فاز نخست مجتمع تفریحی توریستی سبز گستر هوتو شرکت مذکور که در قالب یک تعاونی است از پیچ و خم‌های زیادی عبور کرد تا بتواند زمین را تملک کرده و فاز نخست آن را به مرحله اجرا بگذارد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های تاسیسات گردشگری در شرق استان بسیار اندک است، ابراز داشت: شهرستان بهشهر دارای جاذبه‌های طبیعی، میراثی و گردشگری فراوانی است، اما امکاناتی را که باید همگام با آن صورت می‌گرفت در کارنامه ندارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یکی از امتیازات شهرستان بهشهر را قرار گرفتن در مسیر بارگاه امام هشتم(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: باید از این امتیاز بزرگ در جهت ایجاد اشتغال بهره‌برداری می‌شد اما به دلیل برخی مشکلات از جمله قوانین منابع طبیعی و قوانین مربوط به احداث مراکز گردشگری، استفاده مناسبی صورت نگرفت.

در پایان این مراسم، کلنگ آغاز بکار احداث رستوران و سالن‌های پذیرایی مجتمع تفریحی توریستی سبز گستر هوتو در ضلع شرقی فاز دوم به زمین زده شد که سازمان گردشگری 50 میلیون تومان را برای احداث آن مساعدت کرد.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول