اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کواکبیان در جمع مردم آمل

خلاء معنوی کاملا در غرب احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: خلاء معنوی کاملا در جوامع و کشورهای غربی احساس می‌شود.

خلاء معنوی کاملا در غرب احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز در مراسم دینی و مذهبی مسجد موسی‌بن جعفر(ع) این شهرستان بیان داشت: یکی از امتیازات برجسته اسلام این است که هیچ وقت یک بعد از وجود انسان را در نظر نمی‌گیرد.

وی افزود: اسلام انسان را دارای دو بعد مادی و معنوی توامان در نظر گرفته است.

کواکبیان با اعلام اینکه اگر امروزه غرب مشکلات زیادی در زمینه اخلاقیات دارد بخاطر این است که یک بعد از وجود انسان را در نظر گرفته، ابراز داشت: اندیشمندان و فلاسفه غرب اذعان دارند که خلاء معنوی کاملا در غرب احساس می‌شود، زیرا آنها معتقدند اگر در زمینه مادی پیشرفت خوبی داشتند ولی در زمینه معنوی پیشرفت خاصی به خود نمی‌بینند.

* خلاء معنوی کاملا در غرب احساس می‌شود

نماینده مردم سمنان و مهدی‌شهر در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و دکترای علوم سیاسی با تاکید اینکه دولت کشورهای غربی نیز به دنبال اخلاق در جامعه خود نیست، گفت: آنها خیلی هنر کنند بتوانند دولت رفاه را برای معیشت مردم درست کنند.

کواکبیان با تاکید اینکه اسلام و سیستم امامت علاوه بر معیشت دنیا به اخلاق جامعه نیز نگاه ویژه‌ای دارند، ادامه داد: غربی‌ها معتقد به مسائل کمالات انسانی، اخلاقیات و فضایل نیستند البته ما در این زمینه مدعی هستیم و اسلام نیز این ادعا را در برنامه‌های خود عملیاتی کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از نخستین امام شیعیان یادآور شد: امام علی(ع) می‌فرمایند که برای دنیا به گونه‌ای زندگی کن که همیشه زنده‌ای و برای آخرت به گونه‌ای زندگی کن که باید فردا رخت از دنیا ببندی.

دبیرکل حزب مردم سالاری عنوان کرد: مکتب حقیقت اسلام توازن دو بال آخرت و دنیا است و با وجود این امر در بین مردم جامعه شاهد بسیاری از بداخلاقی‌ها نخواهیم بود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: اسلام اخلاق جامعه را متعالی می‌کند همانطور که پیامبر اکرم فرمودند که برای مکارم اخلاقی مبعوث شدم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول