اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان سمنان خبر داد

افزایش ظرفیت مراکز شبانه‏روزی سمنان/ کمک 1.8 میلیارد ریالی به مراکز غیردولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان سمنان از افزایش ظرفیت مراکز شبانه‏روزی بهزیستی در استان سمنان و کمک 1.8 میلیارد ریالی به مراکز غیردولتی در این استان خبر داد.

افزایش ظرفیت مراکز شبانه‏روزی سمنان/ کمک 1.8 میلیارد ریالی به مراکز غیردولتی

امیر خراسانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: کمک‏های متعددی همه ساله در بخش بهزیستی انجام می‏شود و در پنج ماهه نخست امسال نیز بهزیستی استان سمنان به مراکز غیردولتی، بیش از یک میلیارد و 810 میلیون ریال کمک کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته خدماتی به مراکز غیردولتی صورت گرفت که مبلغ آن در طول سال‏های خدمت دولت‏های نهم و دهم بی‏نظیر و به قولی چشمگیر بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تشریح این خدمات گفت: پارسال از سوی بهزیستی استان سمنان بیش از 4 میلیارد و 420 میلیون ریال یارانه، 920 میلیون ریال کمک هزینه غذا، 90 میلیون ریال بیمه سهم کارفرما و پرسنل مراکز غیردولتی برای اشتغال‏زایی آنها به مراکز غیردولتی استان سمنان اختصاص داده شد.

خراسانی اضافه کرد: مجموع این حمایت‏ها، مبلغی بیش از 5 میلیارد و 440 میلیون ریال را شامل می‏شود و این بسیار مطلوب است.

وی همچنین از افزایش ظرفیت مراکز شبانه‏روزی بهزیستی در استان سمنان با تدابیر اتخاذ شده خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در این بخش نیز فعالیت‏های متعددی انجام گرفت و بیش از 4 میلیارد و 420 میلیون ریال یارانه از سوی بهزیستی به مراکز شبانه‏روزی در این استان اختصاص داده شد.

خراسانی بیان کرد: کمک هزینه اختصاص یافته به این مراکز در بخش تأمین غذا بیش از 920 میلیون ریال بوده است.

وی از تأمین 90 میلیون ریال برای پرداخت بیمه سهم کارفرما به منظور پوشش بیمه‏ای پرسنل مراکز غیردولتی استان سمنان و اشتغال‏زایی آنها خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در همین راستا، کل مبلغ پرداختی از سوی بهزیستی این استان به مراکز غیردولتی را 5 میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام کرد.

خراسانی بیان کرد: کمک‏های بهزیستی در استان سمنان در پنج ماهه نخست سال‏جاری نیز بیش از یک میلیارد و 810 میلیون ریال بوده است که به مراکز غیردولتی اختصاص یافت.

وی همچنین از نگهداری 367 نفر سالمند در مراکز نگهداری سالمندان شهرستان گرمسار خبر داد و گفت: به منظور توجه بیشتر به امور سالمندان در استان سمنان، جلسات متعدد شورای ساماندهی سالمندان برگزار شده که شمار آن در استان به 13 نشست می‏رسد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان یادآور شد: در این نشست‏ها، دستگاه‏ها و کارشناسان ذی‏ربط حضوری فعال داشته‏اند و در کمیته‏های تخصصی و تدوین آیین‏نامه‏های داخلی شورا همکاری کردند.

خراسانی خاطرنشان کرد: بهزیستی استان سمنان در این زمینه به اخذ نظرات دستگاه‏های همکار در حوزه ساماندهی سالمندان پرداخته است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول