اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

پذیرش ولایت و امامت جوهره دین است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین ولایت را جوهره دین دانست و گفت: کسی که از دایره ولایت خارج شود از دایره دین خروج کرده است.

پذیرش ولایت و امامت جوهره دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مردانی که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین بود، اظهار داشت: به تعبیر امام صادق (ع) باید جان‌های خود را فدای دین کنیم، حفظ جان اهمیت فراوان دارد اما در زمانی که دین در خطر باشد باید جان را فدای دین کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حضرت اباعبدالله (ع) در کربلا همین کار را انجام دادند و هر آنچه را که خداوند به او بخشیده بود را در راه دین فدا کرد.

وی ادامه داد: اگر دین نباشد زندگی انسان زندگی نیست، به تعبیر مولا علی (ع) هلاک شده کسی است که دینش بمیرد و غارت زده کسی است که دینش به غارت برود.

حجت‌الاسلام مردانی سپس با اشاره به وجود دین واحد در جهان تأکید کرد: همه مردم موحد یک دین دارند و آن هم اسلام است، جوهره دین‌های دیگر هم اسلام است، دین ابراهیم خلیل‌الله، دین مسیحیت، دین یهود و دین‌های یکتا پرست همه و همه اصل در اسلام هستند، در جزئیات تفاوت وجود دارد اما اصل دین که شهادت به وحدانیت خداوند و حقانیت انبیاء است در تمام ادیان وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: طبق آیات قرآن کریم و روایات متعددی که به دست ما رسیده دین حق، دین اسلام است.

وی سپس رابطه دینداری و ولایتمداری را مورد اشاره قرار داده و  اضافه کرد: حقیقت دین ولایت است، جوهره دین که بسیار هم حائز اهمیت است ولایت است، این مساله هم در روایات ما و هم در آیات قرآن مورد تاکید واقع شده است، خداوند در حجه الوداع به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «اگر این ماموریت اعلان ولی را انجام ندهی دین تو کامل نمی‌شود.»

حجت‌الاسلام مردانی تأکید کرد: همه علمای شیعه و اغلب علمای سنی اعتراف دارند مساله غدیر بیان دوستی و محبت نبوده است، معنا ندارد آن جمعیت کثیر مسلمانان در بیابان و در اوج گرما نگه داشته شوند تا دوستی بیان شود، مساله غدیر مساله اعلام ولایت است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که از دایره ولایت خارج شود از دایره دین خروج کرده است، این فرد فرقی با کفار ندارد، فقط نام مسلمان را یدک می‌کشد، باید آگاه بود و دقت کرد، دینی که در راه آن باید از جان خود هم بگذریم را با از دست دادن ولایت از دست ندهیم.

وی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین ولایت را جوهره دین دانست و گفت: کسی که از دایره ولایت خارج شود از دایره دین خروج کرده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول