اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی:

تضعیف شهرداری تضعیف نظام است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه شهر مشهد نتوانسته در بخش‌های مختلف اعتبارات لازم را تحصیل کند، گفت: تضعیف شهرداری تضعیف نظام است.

تضعیف شهرداری تضعیف نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در جلسه‌ای با محوریت مباحث شهرداری در اداره‌کل دیوان محاسبات خراسان‌رضوی پس از بازدید از پروژه‌های شهری، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایطی که در پیش‌رو داریم و اینکه نظام در رسیدن به قله اقتدار با مشکلات جدی‌تری از ناحیه دشمنان داخلی و خارجی مواجه است عبور از این جریانات و گذرگاه‌ها التزام و همراهی بیشتری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه بدون هماهنگی و همراهی بین دستگاه‌ها و قوای مختلف امکان رسیدن به اهداف بلندتر مقدور نخواهد بود، تصریح کرد: مشهد به واسطه وجود مضجع شریف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ماموریتی در اوج ماموریت‌های نظام دارد.

پژمان‌فر تاکید کرد: یکی از وظایف نظام، تامین معنویت برای مردم در شکل‌های مختلف آن است که این ماموریت با توجه به اقتضائات ذاتی مشهد به این شهر داده شده است.

وی افزود: در این راستا باید تلاش شود تا با همراهی و همدلی قوای اجرایی نمایندگان و بخش‌های مختلف، این مهم برای دستگاه‌های مختلف متذکر شود.

به گفته پژمان‌فر برای اینکه بتوان این وظایف حکومتی را تامین کرد باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراملی بودن شهر مشهد اظهار کرد: بسیاری از مردم جهان بدون اینکه به شهرهای دیگر کشور سفر کنند برای زیارت به شهر مشهد می‌آیند که این نشان از فراملی بودن شهر مشهد دارد.

پژمان‌فر در ادامه با بیان اینکه شهر مشهد نتوانسته در بخش‌های مختلف اعتبارات لازم را تحصیل کند، گفت: جمعیت استان خراسان‌رضوی 7.9 جمعیت کشور است اما بودجه رسمی که به این شهر تعلق گرفته 1.6 است که این بیانگر فاصله بین جمعیت شهر مشهد و بودجه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: اگر اقتضائات و خاص بودن شهر مشهد را در نظر نگیریم حتی به اندازه جمعیت استان نیز تاکنون بودجه تعلق نگرفته است.

به گفته پژمان‌فر اگر تاکنون به اندازه سهم استان بودجه تعلق می‌گرفت زیرساخت‌های زیادی فراهم می‌شد.

وی تاکید کرد: یکی از اساسی‌ترین عواملی که نتوانستیم به نقطه اوج برسیم عدم همراهی، همدلی و تعامل بین دستگاه‌ها و همچنین پیگیری مطالبات در سطح ملی است که امیدواریم بتوان در فضای جدی به حد مطلوب رسید.

پژمان‌فر همچنین گفت: مشهد با سایر شهرها به واسطه وجود حضرت رضا (ع) با شهرهای دیگر همچون شیراز و اصفهان متفاوت است و کار شهرداری از نظر فرهنگی در مشهد جاری کردن روح و عطر دیانت است.

وی در این خصوص تاکید کرد: تضعیف شهرداری تضعیف نظام است.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول