اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان مهر ماه جاری

10 هزار واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان گفت: تا پایان مهرماه 7 هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 3 هزار و 180 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر افتتاح پروژه خواهیم داشت.

10 هزار واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود

حسین جلالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به پروژه‌های افتتاح اظهار داشت:‌ تا پایان مهر ماه 7 هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 3 هزار و 180 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر افتتاح پروژه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل مسکن مهر روستایی، بافت فرسوده و... می‌شود، افزود:‌ از تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در شهرهای بالای 25 هزار نفر 2 هزار و 737 واحد در شهر همدان و 2 هزار و 338 واحد در ملایر، 710 واحد در نهاوند، 748 واحد در تویسرکان، 727 واحد در اسدآباد و 240 واحد نیز در شهر بهار افتتاح می‌شود.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: پروژه‌هایی برای افتتاح در هفته دولت آماده شده بودند که خدمات زیربنایی یکی از موانع و مشکلاتی بود که این امر را به تأخیر انداخت زیرا در بعضی از پروژه‌ها هنوز خدمات زیربنایی انجام نشده و در برخی از پروژه‌ها نیز مشکل آماده‌سازی معابر وجود داشت که با فرصتی که پیش آمد همه این موانع برطرف شد و هم‌اکنون آماده افتتاح هستند و اقداماتی نظیر فروش اقساطی پروژه‌ها، گرفتن صورت مجالس تفکیکی و... در حال انجام است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی بیان داشت: قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم همه در سنوات گذشته بوده و زمانی صورت گرفته که مصالح ساختمانی افزایش قیمت نداشتند و تنها در بعضی از پروژه‌ها برای پیمانکاران در این زمینه مشکل ایجاد شده و با توجه به قرارداد منعقد شده باید نسبت به اتمام کار اقدام کنند.

جلالیان با اشاره به استقبال متقاضیان از مسکن مهر عنوان کرد: با بالا رفتن قیمت‌ها متقاضیان مسکن مهر نیز بیشتر می‌شود زیرا با هزینه‌های کمتری احداث می‌شود و افزایش قیمت نه تنها در استقبال مردم تأثیری نداشته بلکه در سطح استان به خصوص شش ماه نخست سال استقبال از مسکن مهر بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قیمت مسکن به شکل آزاد به آیتم‌های زیادی وابسته است که خیلی از آنها در اختیار دولت نیست برای مثال مواردی به بخش خصوصی مربوط می‌شود و قسمتی نیز جنبه روانی دارد و خیلی موارد دیگری که در قیمت تمام شده مسکن تأثیر می‌گذارند.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان با اشاره به صدور مجوز ارتفاع در معابر یادآور شد: در همدان ساخت و ساز رونق بیشتری گرفته و خوشبختانه شاهد هستیم که در چهار منطقه شهر همدان پروژه‌های زیادی توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی ابراز داشت:‌ بازتاب این ساخت و سازها مطمئناً باعث کاهش قیمت مسکن خواهد شد زیرا با زیاد شدن عرضه طبیعتاً قیمت پایین می‌آید.

جلالیان افزود:‌ هم‌اکنون نیز بازار مسکن به دلیل وجود سودجوها که به دنبال سرمایه‌گذاری در این بخش هستند و هنوز هم به عنوان کالای سرمایه‌ای به مسکن نگاه می‌کنند و از نظر روانی روی بخش خصوصی نیز تأثیرات خود را می‌گذارند، بالاست.

وی ادامه داد: امیدواریم با ساخت و ساز مسکن توسط بخش خصوصی بتوانیم تا پایان سال به پروژه‌های افتتاحی اضافه کنیم و با عرضه بیشتر میزان تقاضا را پایین بیاوریم.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در سطح استان در زمینه تأمین نیازهای اولیه از جمله برق، آب و گاز توسط شرکت‌های خدمات‌رسان دچار مشکل هستیم، تأکید کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان به دلیل اینکه عنوان می‌کنند اعتباراتشان تأمین نشده یا معابر برای عملیات اجرایی آماده نیستند روند اجرایی آنها نسبت به روند مسکن مهر عقب است.

وی با اشاره به اینکه سرعت شرکت برق در ارائه خدمات خوب است، گفت:‌ پروژه‌هایی داریم که عملیات اجرایی آنها به پایان رسیده ولی هنوز آب و گاز آنها تأمین نشده است.

جلالیان با بیان اینکه این موضوع به ویژه در شهرستان همدان مشکل‌ساز شده و در دست پیگیری است، تصریح کرد: در شهرستان‌های دیگر به دلیل اینکه تعداد پروژه‌ها کمتر است و شرکت خدمات‌رسان نیز به موقع وارد عمل شده‌اند موضوع خیلی حاد نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری‌هایی که رئیس اداره شهرستان همدان مهندس دهقانی انجام داده‌اند امید است پروژه‌ها پیشرفت خوبی در زمینه خدمات زیربنایی داشته باشند و اخیراً فرماندار نیز در شورای مسکن شهرستان شرکت‌های خدمات‌رسان را موظف کردند در یک مقطع زمانی مشخصی نسبت به انجام تعهداتشان اقدام کنند.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تأخیر در افتتاح پروژه‌ها 50 درصد به شرکت‌های خدمات‌رسان بستگی دارد و 50 درصد نیز به عملکرد خود تعاونی و آورده متقاضی که به موقع برسد برمی‌گردد تا پروژه متوقف نشود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول