به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد سیدی عصر امروز در نشست هماندیشی تشکلهای واحدهای اقامتی و خدمات مسافرتی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: صنعت گردشگری باید جایگاه واقعی خود را در ایران اسلامی پیدا کند و در حال حاضر نیز ایران، بسیار مورد توجه کشورهای همسایه و برخی از کشورهای اروپایی است.
مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی مشهد ادامه داد: نمایشگاه بینالمللی مشهد تلاش دارد تا وظیفه خود را در عرصه گردشگری به طور کامل انجام دهد و شهر مقدس مشهد در این زمینه دارای ظرفیتهای بسیار بالایی است.
سیدی افزود: نمایشگاه بینالمللی مشهد بهعنوان منطقه ملی گردشگری با رویکرد تجاری به ثبت رسیده است و هدف اصلی ما این است که با استفاده از این ظرفیت، فرصتهای بیشتری را برای گسترش گردشگری در مشهد فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: دهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع جهانگردی و گردشگری در همین راستا آبانماه امسال در مشهد برگزار میشود و در ادوار گذشته، کشورهایی مانند قبرس، ترکیه و مالزی حضور فعالی داشتهاند و امیدواریم با برنامهریزیهای انجام شده در نمایشگاه آینده نیز بتوانیم شاهد حضور کشورهای بیشتری باشیم.
مدیرعامل نمایشگاههای بینالمللی مشهد یادآور شد: بر اساس یک عرف و تخمین بینالمللی، نمایشگاهها تنها نزدیک به 10 درصد درآمدهای برگزاری یک نمایشگاه را به خود اختصاص میدهند و 90 درصد درآمدها، نصیب محیط پیرامونی و تاثیرات بیرونی میشود و این بهترین فرصت برای رشد و بالندگی شهرهای نمایشگاهی است.
سیدی گفت: باید تلاش کنیم گردشگران بیشتری را به سوی جمهوری اسلامی ایران جذب کنیم تا از سویی با تبدیل تهدیدات اخیر به فرصتها، بتوانیم با افزایش حجم گردشگر خارجی، منافع کلان اقتصادی این مسئله را نیز نصیب کشورمان کنیم.
انتهای پیام/ح20/گ1003