اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای شهر اردبیل:

ثمره ثبات مدیریتی توسعه حقیقی شهر است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای شهر اردبیل گفت: ثبات مدیریتی آن هم در حوزه شهرداری ثمره و نتیجه‌ای جز توسعه و پیشرفت و آبادانی شهر در حوزه‌های مختلف را به همراه ندارد.

ثمره ثبات مدیریتی توسعه حقیقی شهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر فرزانه عصر امروز در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های شورای شهر اردبیل توجه و نگاه مثبت به موضوع ثبات مدیریتی در حوزه شهرداری است به طوری که ما در شش سال گذشته تنها با توانمندی و قابلیت دو شهرداری توانسته‌ایم کارهای عمرانی و اجرایی مختلفی را در حوزه آسفالت‌ریزی، توسعه فضای سبز، خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و عمران و آبادانی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهردار اردبیل صدیف بدری در مدت مسئولیت خود در 62 جلسه رسمی حاضر شده و با ارائه 423 نامه موضوعات مختلفی را پیگیر بوده است، خاطرنشان کرد: تنها در این مدت شورای شهر به 20 مورد از این نامه‌ها جواب منفی و رد داده در حالی که بالغ بر 362 مصوبه و ده‌ها حکم ارسالی از سوی شهرداری را تصویب و با آنها موافقت کرده است.

دبیر شورای شهر اردبیل تعامل شورا با شهرداری اردبیل را در اوج دانست و یادآور شد: از زمان حضور بدری به عنوان شهردار اردبیل تعداد نامه‌های ورودی به جلسات شورا 40 درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد شهردار اردبیل با تعامل و تدبیر مناسب سعی کرده است بیشترین وقت خود را صرف خدمت‌رسانی بی‌منت و انجام کارهای زیر‌بنایی کند.

فرزانه با اشاره به اینکه هیچ کاری در شورا و شهرداری بدون تعامل مثبت و دو جانبه قابل پیگیری و اجرا نبوده است، گفت:‌ شهرداری اگر آسفالتی ریخته و در مسیر جلب رضایت عمومی گام برداشته است و در دور سوم شورا پل‌ها و پروژه‌های متعددی اجرایی شده است همه در سایه تعامل، رفتار منصفانه و عاقلانه بوده که کمتر شاهد بودیم تنش و نابسامانی در شورای شهر و شهرداری اتفاق بیفتد.

وی با اذعان به این نکته که حق شورا به شایستگی در این مدت ادا نشده است، تاکید کرد: ما پیشنهادات مختلفی را برای پیشبرد امور شهرداری ارائه کردیم ولی هرگز سعی نکردیم آنها را در قالب طرح‌های مصوب و پیشنهادی در روی کاغذ ارائه کنیم در حالی که باید این نقص برطرف شده و ما طرح‌های پیشنهادی خود را به صورت کتبی ارائه کنیم تا کوچکترین اجحافی در حق شورا صورت نگیرد.

دبیر شورای شهر اردبیل بیان داشت: ما در تدوین برنامه پنج ساله شهر اردبیل و بسیاری از پیشنهادات آینده‌نگرانه پیشقدم بودیم و سعی کردیم با اقدامات کارشناسی کارها را به سمتی ببریم تا آیندگان بتوانند از اقدامات و کارهای زیر‌بنایی بهره ببرند به طوری که ما در خرید کارخانه آسفالت و همچنین زیر‌ساخت‌های لازم در این زمینه با میلیارد‌ها تومان سعی کردیم آرامش درونی شورا و شهرداری را به همراه کاهش دغدغه‌ها در این خصوص زمینه‌ساز شویم.

فرزانه خرید معدن را یکی از آرزوهای محقق نشده خود توصیف کرد و افزود: ما اگر بتوانیم در این کار شایسته و مطلوب عمل کنیم تولید آسفالت ما به چندین برابر افزایش یافته و هزینه حمل مصالح و مواد موردنیاز نیز به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: ما در حال حاضر بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان سالانه برای حمل مصالح هزینه صرف می‌کنیم در حالی که با راهکار مناسب می‌توان این هزینه‌های مازاد را به حداقل رساند.

سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی از الزامات کار شورا و شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از آرزوهای خود را احداث پل ایستگاه سرعین و عملیاتی شدن این طرح اعلام کرد و ادامه داد: ‌احداث این پل از پیشنهادات ماندگار شورای شهر در تداوم احداث پل‌های داخل شهر بوده است تا در یک پیوستگی حقیقی مشکلات ترافیکی و بار سنگین حمل و نقل به حداقل برسد.

فرزانه به برخی از ضعف‌ها و نقص‌های حوزه فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ما کارنامه قابل قبولی را در بعد فرهنگی در مجموعه شهرداری نداریم چرا که ما تنها با پرداختن به برخی حرکت‌های مرسوم و روزمره و تکراری نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم و در حوزه فرهنگی موفق عمل کنیم.

وی در پایان سخنان خود ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان را در جمع‌آوری پسماند و زباله‌های شهری و تفکیک آن یادآور شد و گفت: ما اگر امروز کار زیر‌بنایی در این حوزه انجام ندهیم به یقین در آینده موفق نخواهیم بود اقدام شاخص و مثبتی را در توسعه شهری نظاره‌گر باشیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول