اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

55 هزار دانش‌آموز در ملایر تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر گفت: امسال 55 هزار دانش‌آموز در ملایر تحصیل می‌کنند.

55 هزار دانش‌آموز در ملایر تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه امسال نظام 3-3-6 آموزش و پرورش اجرایی شده است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در ابتدای شروع سال تحصیلی در ملایر دانش‌آموزان با مشکلی مواجه نشده‌اند.

وی اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان و آسایش آنها با همکاری سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوسرانی شهرستان 436 دستگاه تاکسی و اتوبوس کار سرویس‌دهی به دانش‌آموزان را بر عهده دارند که تدابیر لازم برای امنیت دانش‌آموزان نیز صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان ملایر در ادامه به هفته ناجا اشاره کرد و گفت: نظم و قانونمندی از درون خانواده و مدارس شروع می‌شود و در این راستا آموزش و پرورش وظیفه خطیری را برای آموزش دانش‌آموزان در قانونمندی برعهده دارد.

وی افزود: همکاری آموزش و پرورش با نیروی انتظامی بسیار مثبت بوده و نیروی انتظامی نیز با تدابیر لازم در امنیت و آسایش دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر تدابیر لازم را در زمان تعطیلی دانش‌آموزان اتخاذ کرده است.

خیریانپور به مبحث مواد مخدر در کشور اشاره کرد و افزود: ریشه بیشتر ناهنجاری‌های جامعه از مواد مخدر است که در این زمینه آموزش و پرورش به عنوان واحد آموزش در راستای آگاهسازی و پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد:  با توجه به تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان و کمیته‌های زیر مجموعه آن دبیر کمیته پیشگیری مدیر آموزش و پرورش شهرستان است که در این کمیته جلسات به خوبی برگزار شدو در بحث پیشگیری نیز اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

فرماندار ملایر در ادامه به ایجاد کانون فرهنگی آموزش و پرورش در شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح از پروژه‌های ملی و استانی بوده که اعتبار زیادی برای تکمیل آن نیاز است که این اعتبارات در توان شهرستان نیست.

وی ابراز داشت: پیرو مذاکرات حضوری که با وزیر آموزش و پرورش در ملایر صورت گرفته است ایشان به این امر واقف هستند که اگر این کانون به فضای آموزشی تبدیل شود هزینه ساخت آن از سوی آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

خیریانپور در ادامه به تقسیمات صورت گرفته در نقشه شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا روستاهایی که از بخش جوکار به بخش مرکزی ملحق شد مدیران آموزش و پرورش باید تدابیر لازم را در  راستای خدمت‌رسانی به مردم این روستاها به توجه به این تغییرات داشته باشند.

وی در ادامه به 13 آبان  اشاره کرد و عنوان داشت: هر چه زودتر ستاد هماهنگی یوم‌الله 13 آبان در شهرستان تشکیل شود و برنامه‌ریزی لازم برای حضور باشکوه دانش‌آموزان و مشارکت مردم در این راهپیمایی صورت گیرد.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: در راستای انجام بهتر برنامه‌های آموزش و پرورش پنج کمیته برای پروژه مهر در شهرستان تشکیل شد و در این زمینه‌ ساماندهی در تیر ماه انجام شد که همه مدارس با برنامه کار خود را همزمان با اول مهر ماه شروع کردند.

علی تکلو با بیان اینکه 90 درصد مدارس شهرستان شیفت ثابت صبح است، گفت: 10 درصد از مدارس شهرستان دونوبته است.

وی اظهار داشت: تعداد مدارس ابتدایی شهر ملایر 69 مدرسه با 16 هزار و 195 دانش‌آموز، 49 آموزشگاه راهنمایی با 5 هزار و 756 دانش‌آموز و مابقی نیز متوسطه هستند و تعداد کل مدارس شهرستان 227 آموزشگاه است.

تکلو در ادامه به موفقیت‌های کسب شده در دو ماه اخیر در آموزش و پرورش ملایر اشاره کرد و افزود‌: کسب مقام‌های ورزشی، فرهنگی و علمی توسط دانش‌آموزان در کشور و افتخارآفرینی در آموزش و پرورش از موفقیت‌های ما در این دو ماه بوده است.

وی از اعزام 360 دانش‌آموز دختر از 20 مهر ماه تا هشتم آبان ماه به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور خبر داد و گفت: این طرح در چهار مرحله انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول