اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه نکا خبر داد

اعزام دانش‌آموزان نکایی به مناطق جنگی از 12 مهر ماه

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه نکا گفت: راهیان نور امسال با اعزام دانش‌آموزان دختر از نکا آغاز می‌شود.

اعزام دانش‌آموزان نکایی به مناطق جنگی از 12 مهر ماه

محمدحسن احسانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نکا اظهار داشت: این اعزام در مازندران از روز 12 مهر ماه با اعزام حدود 600 دانش‌آموز دختر در قالب 14 اتوبوس انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این دوره از اعزام‌های دانش‌آموزان به مناطق جنگی جنوب، مشکل اسکان همچون گذشته وجود ندارد و هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

احسانپور گفت: افتتاحیه زائرسرا و مکان دائمی اعزام کاروان‌های راهیان نور مازندران در مناطق جنگی همزمان با اعزام اولین گروه اعزامی از نکا در منطقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای این زائرسرا 2.5 میلیارد تومان هزینه شده است و مشکل اسکان زائران ما به مناطق جنگی حل می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه نکا ادامه داد: 12 مهر ماه سال‌ جاری نخستین اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از مازندران انجام می‌شود که اردوگاه شهدای خرمشهر به طور رسمی بهره‌برداری می‌شود.

احسانپور ظرفیت پذیرش زائر در اردوگاه شهدای خرمشهر را 1800 نفر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 2.5 میلیارد تومان برای احداث اردوگاه راهیان نور در جنوب کشور هزینه شد.

وی گفت: مستندسازی برنامه‌های انجام شده در اعزام راهیان نور باید مورد توجه دانش‌آموزان، مربیان و گروه اعزامی باشد.

احسانپور ادامه داد: امسال شعار راهیان نور دانش‌آموز محور است و کسانی که کاروان‌ها را راهی می‌کنند باید به دانش‌آموزان مسئولیت بدهند.

وی یادآور شد: تمام معلمان آمادگی دفاعی باید در راهیان نور دانش‌آموزان را همراهی کنند و باید فکر و اندیشه متشابهی با دانش‌آموز داشته باشند.

احسانپور درباره اهداف اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی گفت: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اساسی دارد.

وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا نسل امروز با فرهنگ ایثار و شهادت بیش از گذشته آشنا شده و خود را موظف بر حفظ این آرمان‌ها کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا خاطرنشان کرد: هر کاروان اعزامی را یک نفر روحانی، یک نفر راوی و تعدادی از فرهنگیان و مربیان دانش آموزان همراهی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول