اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان نمایش:

بچه‌های تئاتر انگیزه‌های لازم برای تولید نمایش‌های فاخر را از دست داده‌اند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان نمایش گفت: بچه‌های تئاتر اصفهان به دلیلی مشکلات از جمله وضعیت معیشتی نامناسب انگیزه‌های لازم برای تولید نمایش‌های فاخر را از دست داده‌اند.

بچه‌های تئاتر انگیزه‌های لازم برای تولید نمایش‌های فاخر را از دست داده‌اند

پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره دلیل ضعف کارهای نمایشی در اصفهان اظهار کرد: در برخی شهرهای کشور تعداد گروه‌های تئاتری به انگشتان دست نیز نمی‌رسد و این در حالی است که در اصفهان 400 گروه تئاتری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این نیروی عظیم می‌تواند تئاترهایی متناسب با فرهنگ بومی و برای ذائقه‌های مختلف مردم کار کند، اما اکنون دغدغه‌هایی مانند معیشت باعث شده که کارگردانان تئاتر با کمترین هزینه‌ها سعی کنند تئاتر خود را به مرحله اجرا برسانند و گاهی برای ایجاد دکور صحنه از بی‌ارزش‌ترین مواد استفاده کنند که در افت کیفیت تئاتر تأثیر دارد.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه مسایل حاشیه‌ای نیز بر زخم تئاتر بیش از پیش دامن می‌زند، تصریح کرد: کمبود سالن به عنوان مهم‌ترین مشکل تئاتر، کمبود نمایشنامه‌های بومی و نویسندگان حرفه‌ای از دیگر مشکلاتی است که مدت‌هاست تئاتر اصفهان با آن دست به گریبان است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت کارگردانان با تجربه اصفهان ذائقه مردم اصفهان را می‌شناسند اما نویسندگان ما به نوشتن تئاترهای بومی کمتر تن در‌می‌دهند.

عطایی با اشاره به اینکه ایرانیزه‌کردن متن‌های خارجی جوابگوی سلیقه مردم اصفهان نیست، تاکید کرد: بیشتر کارگردانان هنگام انتخاب متن در می‌مانند، آنها یا مجبورند به متن‌های خارجی رو آورند که با ایرانی‌کردن آنها متن نمایشی جذابیت خود را از دست می‌دهد و یا برای ارائه تئاتر مناسب با وجود دغدغه‌های کاری باید خود متن نمایش را بنویسند.

وی اضافه کرد: به واقع نویسندگان تئاتر نتوانسته‌اند پاسخگوی جامعه تئاتری برای نگارش متن نمایشی بومی ایرانی و شهری باشند و این موضوعی است که نباید به سادگی از کنار آن رد شویم و باید هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول