اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به برخی شبهه‌های مطرح شده صورت گرفت

تشریح دلایل علاقه مردم به ضریح امام حسین(ع) در بیان آیت‌الله مکارم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: چون نام اباعبدالله الحسین(ع) بر روی ضریح جدید حضرت سیدالشهدا(ع) قرار دارد این ضریح برای مردم دارای ارزش و اهمیت است.

تشریح دلایل علاقه مردم به ضریح امام حسین(ع) در بیان آیت‌الله مکارم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در حاشیه بازدید و زیارت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) در جمع اعضاء هیئت امنا و زائران، این ضریح را بسیار زیبا و نفیس دانست و از دست‌اندرکاران و کسانی که در ساخت این ضریح تلاش کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار کرد: برخی افراد از روی ناآگاهی و یا مغرضانه سئوالی مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه این ضریح از مقداری طلا، نقره، سنگ‌های قیمتی و کتیبه تشکیل شده است چرا هنوز با اینکه به کربلا نرفته و نصب نشده است مردم به آن اهمیت می‌دهند به زیارتش می‌آیند و اشکشان جاری می‌شود؟

این مرجع تقلید در پاسخ به این سئوال گفت: این افراد یک نکته را فراموش کرده‌اند و آن این است که نام امام حسین(ع) روی این ضریح است و مهم همین نام است که به مقداری طلا و نقره ارزش داده است وگرنه همه جا طلا و نقره وجود دارد.

وی تصریح کرد: مردم وقتی به زیارت این ضریح می‌آیند به یاد می‌آورند که این ضریح مطهر متعلق به حضرت سید الشهدا(ع) است و قرار است روی مضجع شریف اباعبدالله الحسین(ع) نصب شود به همین دلیل برای آن‌ها ارزشمند است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه مردم دنیا برای پرچم کشور خود ارزش قائل هستند، اظهار کرد: مردم کشورهای مختلف پرچم کشورشان را می‌بوسند، در مقابلش زانو می‌زنند، بر آن سلام می‌دهند و به آن احترام می‌گذارند.

وی با بیان اینکه اگر کسی پرچم کشوری را آتش بزند مردم آن کشور اعتراض می‌کنند، خاطر نشان کرد: مگر این پارچه با پارچه‌های دیگر چه تفاوتی دارد؟ اهمیت این پارچه در آن است که نام استقلال یک کشور در آن پرچم قرار دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت سنگ حجرالاسود برای مسلمانان اظهار کرد: مگر این سنگ با سایر سنگ‌ها چه تفاوتی دارد چرا زوار خانه خدا آن را می‌بوسند و برای این کار از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

وی افزود: اهمیت سنگ حجرالاسود به دلیل نام مکه، حضرت ابراهیم و توحیدی است که روی این سنگ قرار دارد و به همین علت از سایر سنگ‌ها متفاوت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه داخل و خارج این ضریح باشکوه دارای عظمت است، بیان داشت: دست‌اندرکاران برای ساخت این ضریح با شکوه همه چیز را تمام کردند و هر چه ارادت داشتند در معرض نمایش قرار دادند.

وی افزود: چون نام امام حسین(ع) روی این ضریح قرار دارد ما هم علاقمند هستیم به یاد اباعبدالله(ع) این ضریح باشکوه را ببینیم.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی با مشکلات زیادی مواجه است، اضافه کرد: امیدواریم با عنایت اباعبدالله هر چه زودتر مشکلات جامعه اسلامی حل شود.

این مرجع تقلید در ادامه بار دیگر ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت ضریح امام حسین(ع) اظهار کرد: این را بدانید زمانی که این ضریح بر روی مضجع شریف اباعبدالله(ع) نصب شود خستگی شما از تن شما بیرون می‌رود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول