اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان مطرح کرد

افزایش رفاه مردم کردستان با تحقق طرح‌های مهر ماندگار

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان اتمام و بهره‌برداری از طرح‌های مهر ماندگار را موجب افزایش سطح رفاه مردم این استان دانست.

افزایش رفاه مردم کردستان با تحقق طرح‌های مهر ماندگار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، علیرضا شهبازی ضمن تشریح بخشی از دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه کردستان، کارهای صورت گرفته در طول دولت نهم و دهم را بسیار ارزشمند عنوان کرد.

استاندار کردستان افزود: با وجود اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب گروهک‌های معاند به زعم خود در صدد سنگ‌اندازی در راه استقرار نظام اسلامی در کردستان بودند اما به یاری خدا و همراهی مردم خداجوی این خطه از میهن اسلامی خیال خام دشمنان در دلسرد کردن مردم کردستان از انقلاب به جایی نرسید.

وی تحمیل جنگ هشت ساله به مردم ایران و درگیری مستقیم مناطق غربی کشور با دشمن بعثی را نیز یادآور شد و افزود: هرچند در نهایت مردم ایران با پیروزی و سربلندی دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتند اما آثار تخریب و ویرانی به جا مانده از جنگ، متاسفانه موجب عقب‌ماندگی مقطعی این خطه از میهن عزیزمان شد.

شهبازی در ادامه تصریح کرد: با عنایت خاص رهبری عظیم‌الشأن و همت رئیس جمهوری سختکوش و مردمی، خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد جهش و توسعه استان در ابعاد مختلف فرهنگی، عمرانی، کشاورزی و امنیتی بوده‌ایم به طوری که امروز به جرأت می‌توان گفت منطقه کردستان یکی از امن‌ترین مناطق کشور است.

استاندار کردستان تبدیل استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی را نیز خاطرنشان کرد و گفت: تلاش در راستای چهارخطه کردن راه‌های اصلی مواصلاتی استان، آسفالت جاده‌های روستایی، احداث و به بهره‌برداری رساندن خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی در روستاهای دورافتاده، گازرسانی نزدیک به 700 روستا و 20 شهر استان، در دست احداث بودن بیمارستان 540 تختخوابی و مرکز قلب سنندج، تحویل هفت سد و در دست احداث بودن 11 سد دیگر در استان که دو سد گاران و زیویه در مهرماه جاری آبگیری می‌شوند و بسیاری دیگر از طرح‌های کشاورزی و تولیدی صنعتی تنها بخش کوچکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم قدرشناس و نجیب کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود دو بازارچه رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در استان را نیز یادآور شد و افزود: مجاورت با منطقه اقلیم کردستان عراق فرصت صادرات محصولات تولیدی استان به کشور همسایه را فراهم کرده که این مهم ظرفیت خوبی برای شکوفایی اقتصادی منطقه است.

شهبازی تلاش برای رسمی‌کردن مرز سیف در سقز را نیز از برنامه‌های آینده مدیریت استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های بخش معدن و همچنین اعتبارات بسیار مناسبی که در طرح توسعه بخش کشاورزی به کردستان اختصاص یافته است با ایجاد شغل و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در استان بتوانیم مشکل بیکاری جوانان این خطه از میهن اسلامی را نیز تا حدود بسیار زیادی حل کنیم.

استاندار کردستان در پایان ضمن اعلام رضایت نسبی و قابل قبول مردم کردستان از خدمات دولتمردان، اظهار امیدواری کرد در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان عمر دولت دهم با همت و تلاش مدیران اجرایی استان طرح‌های باقی‌مانده دولت خدمتگزار بخصوص در بخش طرح‌های مهر ماندگار نیز به پایان رسیده و مردم خوب کردستان شاهد افزایش سطح رفاه در جامعه باشند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول