اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور خبر داد

اجرای 905 طرح کلان ملی در قالب مهر ماندگار در کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه 905 طرح کلان ملی در حال حاضر در سراسر کشور در حال اجراست گفت: پروژه‌های مهر ماندگار در حال حاضر از رشد چشمگیری برخوردار بوده و با سرعت بسیار خوبی در حال اجراست.

اجرای 905 طرح کلان ملی در قالب مهر ماندگار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی‌اکبر محرابیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مهرماندگار استان خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع در سطح کشور پروژه‌هایی وجود داشته که به گونه‌ای از تزریق منابع مالی می‌توان به اجرای آنها سرعت بخشید که این پروژه‌ها همان پروژه مهر ماندگار است.

وی افزود:‌ در مجموع 905 طرح کلان ملی که بعضا خود صدها و یا هزاران پروژه هستند در سطح کشور در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفته‌اند.

دستیار ویژه رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌این پروژه‌ها در حال حاضر از رشد سه برابری برخوردار بوده و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند؛ البته در طول دولت نهم و دهم تمام پروژه‌های عمرانی اجرای آنها سرعت چشمگیری داشته است که البته در قالب طرح مهر ماندگار شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شود که با مدیریت مالی، تزریق منابع و مدیریت پروژه‌ها سرعت بیشتری گیرند.

وی با تاکید بر رعایت استاندارد و کیفیت اجرا در تمام پروژه‌های مهر ماندگار اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع کیفیت اجرا و رعایت استانداردهای لازم است و لذا در تمام پروژه‌های مهر ماندگار باید ضمن سرعت دادن به پروژه و رشد روزافزون تمام استانداردهای لازم نیز رعایت شود.

مشاور رئیس جمهور در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهر ماندگار استان خراسان رضوی گفت: در سطح استان خراسان رضوی نیز پروژه‌های مهر ماندگار از سرعت و رشد قابل قبولی برخوردار هستند که در این راستا وزارت نیرو در مجموع طر‌ح‌های خود در صدد این است که پیشرفت 84 درصدی را داشته باشد.

وی ادامه داد:‌همچنین حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در مجموع طرح‌های خود حدود 65 درصد پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت حدود 75 درصد راه و شهرسازی 64 درصد و بخش بهداشت و درمان در سطح استان خراسان رضوی 56 درصد پیشرفت داشته است؛ البته در بازدیدی که بنده از پروژه‌‌های بهداشت و درمان استان داشتم میانگین وزنی پیشرفت حداقل 10 تا 15 درصد بیش از 56 درصد است و این در حالی است که استان خراسان رضوی بیشترین طرح و بیمارستان را در قالب مهر ماندگار در سطح کشور دارد.

محرابیان در ادامه با تاکید بر اینکه تنها یک طرح استان خراسان رضوی در وضعیت بحرانی قرار دارد یادآور شد: باید توجه داشت که تقریبا تمام طرح‌های استان خراسان رضوی در سطح‌بندی‌ها از وضعیت مناسب برخوردار بوده و امروز وضعیت خوبی دارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به طرح مرکز جامع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی برای جانبازان و ایثارگران گفت: در مجموع در سطح کشور مقرر شده که 31 مرکز جامع فرهنگی،‌ورزشی و توانبخشی برای جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان ایجاد شود که در استان خراسان رضوی نیز یک مرکز در حال ایجاد بوده که از رشد و پیشرفت خوبی برخوردار است و همچنین یک فاز آن در حال بهره‌برداری و دو فاز دیگر عملیات اجرایی شروع شده و امیدواریم تا خرداد 92 به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول