اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز ابراز نگرانی کرد

حذف طرح‌های مترو از فهرست پروژه‌های طرح مهر ماندگار

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز با ابراز نگرانی از حذف طرح‌های مترو از فهرست پروژه‌های طرح مهر ماندگار گفت: شهروندان تبریزی حق دارند شیرینی استفاده از مترو را در کم‌ترین زمان به کام خود بچشند.

حذف طرح‌های مترو از فهرست پروژه‌های طرح مهر ماندگار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم آغاز مراحل اجرایی ایستگاه شماره 11 مترو تبریز با ابراز نگرانی از تأخیر در پرداخت اعتبارات عمرانی امسال قطارشهری تبریز از دولت خواست در تخصیص این اعتبارات تسریع کند.

وی افزود: با وجود گذشت شش ماه از سال‌جاری، هنوز اعتبارات عمرانی سال‌جاری قطارشهری تبریز از سوی دولت تخصیص نیافته و لازم است با توجه به محدودیت فصل کاری و نیز طولانی شدن مراحل اجرایی کار، نسبت به پرداخت این اعتبارات تسریع کند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرداری تاکنون به تعهدات خود در قبال پروژه قطارشهری تبریز عمل کرده، تداوم و تسریع روند اجرایی این طرح عظیم و پیچیده شهری را منوط به حمایت‌ها و همکاری‌های دولت و دیگر نهادهای اجرایی و خدماتی دانست و خاطرنشان کرد: چالش‌ها و مشکلات متعدد و بسیاری فرا روی اجرای طرح‌های قطارشهری تبریز وجود دارد که حل و رفع این چالش‌ها بدون همکاری و مشارکت مردم و نهادها و دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست و همه شهروندان و مسئولان باید در این کار مشارکت کنند.

نوین مشکلات مربوط به تملک املاک واقع در محدوده اجرایی ایستگاه‌های مترو، جابجایی تأسیسات و تأخیر در اجرای آن، مقاومت‌های غیرموجه در روند اجرایی طرح‌ها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، تأخیر در پرداخت و تخصیص اعتبارات مصوب و زیاده‌خواهی برخی مالکان را از جمله مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی اجرای پروژه قطارشهری تبریز دانست.

شهردار تبریز با اشاره به حجم اعتبارات عمرانی تخصیصی شهرداری طی پنج سال گذشته به پروژه مترو تبریز گفت: از سال 85 تاکنون بالغ بر 3600 میلیارد ریال از سوی شهرداری برای اجرای مترو تبریز و تعهدات خود هزینه کرده و در ادامه نیز به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: در هیچ یک از کلان‌شهرهای کشور و در حوزه مترو، تا این میزان اعتبار برای انجام تملک‌های مترو هزینه نشده و تبریز از این نظر پیشتاز است و تنها در سال‌جاری بالغ بر 50 میلیارد تومان در بخش عمرانی مترو تبریز از سوی شهرداری هزینه شده است.

نوین در ادامه با اعلام اینکه مردم تبریز از مدت‌ها قبل چشم ‌انتظار ورود واگن‌های مترو هستند، افزود: از شرکت مادر تخصصی مترو کشور انتظار می‌رود با ورود اولین سری واگن‌های خریداری شده، شهر تبریز را در اولویت واگذاری قرار دهند چراکه تبریز اولین شهری بود که نسبت به پرداخت سهم خود به این شرکت اقدام کرده است.

وی گفت: شهروندان تبریزی حق دارند شیرینی استفاده از مترو را در کم‌ترین زمان به کام خود بچشند و این به همت والای تمام مسئولان بستگی دارد.

شهردار تبریز با ابراز نگرانی از حذف طرح‌های مترو از فهرست پروژه‌های طرح مهر ماندگار گفت: متأسفانه با وجود موافقت‌های اولیه بانک مرکزی با صدور اوراق مشارکت 2 هزار میلیارد ریالی برای طرح‌های مترو تبریز و آمادگی کامل شهرداری برای انجام این کار، بانک مرکزی طی ابلاغی از خروج طرح‌های مترو از شمول انتشار اوراق مشارکت و ممنوعیت این کار خبر داد و ما همچنان منتظر مساعدت مسئولان امر و دولت محترم در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول