اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان خبر داد

تاسیس بنیاد فرزانگان در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان از پیگیری تاسیس بنیاد فرزانگان در این استان خبر داد.

تاسیس بنیاد فرزانگان در گیلان

رحیم تکاملی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تعداد افراد سالمند در حال افزایش است، اظهار کرد: پیگیری‌هایی برای تاسیس بنیاد فرهیختگان در دست اقدام است.

وی، سالمندی را فرآیندی اجتناب‌ناپذیر دانست و ابراز کرد: تعداد سالمندان در کشور به دلیل کاهش میزان تولدها و بالا رفتن سن افراد در حال افزایش و گسترش است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در سال 85 بیش از 7 درصد جمعیت ایران سالمند بودند، گفت: طبق معیارهای جهانی اگر جمعیت بالای 60 سال کشوری بالغ بر 12 درصد باشد آن جامعه به طرف پیری حرکت می‌کند.

وی پیری جمعیت را فرصت و تهدید برای یک جامعه دانست و افزود: در سال 1415 سالمندان حدود 14 درصد از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند.

تکاملی متوسط سن امید به زندگی در دنیا را 64 سال و  در ایران بیش از 70 سال عنوان کرد.

وی امید به زندگی در شرق دنیا را بیش از غرب دانست و اذعان کرد: با همکاری نیروهای کارشناس توانستیم در زمینه توانمندسازی سالمندان گام برداریم.

این مسئول رسیدگی به وضعیت تغذیه سالمندان، آموزش مهارت حرکتی و مهارت‌های زندگی را از برنامه‌های در دست اجرا دانست و یادآور شد: یکی از مشکلات سالمندان موضوع تبعیض‌ها در جامعه نسبت به این افراد است و این امر در جامعه ما کمتر اتفاق می‌افتد.

وی یکی از راه‌های توانمندسازی سالمندان را حضور در جامعه دانست و گفت: سالمندی کودکی ثانویه نیست و باید منزلت آنها را حفظ کرد.

تکاملی سالمندان را دنیایی از تجربه، تلاش و عاملی برای کمک به دیگران خواند و ابراز کرد: در شهرستان‌های لاهیجان و شفت اقدام‌های مناسبی برای آموزش سالمندان انجام شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان با آرزوی موفقیت در مسیر خدمت به سالمندان، بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی سال 1999 میلادی را سال سالمند نامگذاری کرد و این امر نشان دهنده اهمیت این افراد در جامعه است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول