اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت سیستان ‌و بلوچستان:

مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو، 67 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان در ش ماه نخست امسال، کاهش 67 درصدی داشته است.

مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو، 67 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهرداد دیوبند اظهار داشت: با آگاهی بخشی مردم سیستان و بلوچستان و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف ویژه کارکنان بهداشتی و درمانی، کارگران کشتارگاه‌ها و قصابان، آمار ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان 10 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تب کریمه کنگو نوعی بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه آلوده، به دام منتقل می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان بیان داشت: ویروس این بیماری نیز از طریق تماس با خون و ترشحات دام آلوده به انسان انتقال می‌یابد.

دیوبند با تأکید بر تهیه گوشت قرمز از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: گوشت دام باید بلافاصله پس از ذبح به مدت 24 ساعت در طبقه پایین یخچال نگهداری شود.

وی بیان داشت: تب ناگهانی، سردرد شدید، درد شدید در ناحیه پشت و کمر، تهوع و استفراغ و خونریزی از جمله علائم تب کریمه کنگو است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: افراد در صورتی که پس از گزش کنه، تماس با خون و ترشحات آلوده دام یا بعد از قطعه قطعه‌کردن گوشت دام به چنین علائمی دچار شدند باید سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول